کتاب دختری از ایران نوشته ستاره فرمانفرماییان

تاریخ انتشار
6 مرداد 1396
تعداد بازدید
1487 بازدید
12,000 تومان

 

این داستانی حقیقی از زندگی استثنایی من است، همراه تصاویری از مکان هایی که امروز دیده نمی شوند، آدمهایی که غالباً در این جهان نیستند و نیز بازگویی صورت ساده ای از بیان حوادث آخرین روزهای سلطنت محمد رضا شاه و نخستین ماه های پیروزی انقلاب اسلامی است. من دختر شازده عبدالحسین فرمانفرما، مردی متمولی و قدرتمندم، که در فاصله ی سال های ۱۲۹۹ تا ۱۳۱۹ در یک حرمسرای زنانه ی ایرانی واقع در مجموعه ای بزرگ، در میان مادران متعدد و بیش از سی خواهر و برادر و ده ها خدمت کار بزرگ شده ام. شازده ای که در عین استبداد، رفتاری روشنفکر مآب داشت، شرایط تحصیل را به طور یکسان، برای پسران و دختران اش فراهم می کرد و آن ها را برای مقابله با آشوب ها و حوادث آینده ی زندگی پرورش می داد. من در آغاز جوانی، سنت های متعصبانه را شکستم، در میانه ی جنگ جهانی دوم، از مرز ایران عبور کردم، از طریق هندوستان و اقیانوس آرام به ایالات متحده ی آمریکا رفتم، به نخستین دانشجوی ثبت نام شده در دانشگاه کالیفرنیا بدل شدم، در رشته ی مد کاری اجتماعی درس خواندم و پس از اتمام آموزشی با شور و اشتیاق تمام و با آرزوی بنیان گذاری و ترویج رشته ی مددکاری در ایران، به کشورم بازگشتم و مدرسه ی مددکاری اجتماعی تهران را تأسیس کردم تا به یاری فقرا و محرومان و دردمندان سرزمین ام مشفول شوم.

در طول بیست سال همراه دانشجویان و فارغ التحصیلان مدرسه ام پیکاری قهرمانه با فقر، بیماری و افزایش بی رویه ی جمعیت را در خانوادههای ایرانی آغاز کردم و در این راه شهرتی نسبی به دست آوردم. پس از فروپاشی رژیم شاه، مرا عنصری « ضد انقلابی» شناختند و تا آستانه ی اعدام پیش رفتم که شرح آن ماجرای شگفت را در این کتاب خواهید خواند. از سال ۱۳۵۸ بار دیگر در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنم و به حرفه ی خود، یعنی مددکاری اجتماعی مشغولم .

ویراستار و بازنویسی کتاب من، خانم دونامانکر استاد سابق دانشگاه است، که دکترای ادبیات اش را در انگلستان گرفته است و اکنون در نیوریورک زندگی می کند.
ستاره فرمانفرماییان

 

اطلاعات فایل

عنوان: کتاب دختری از ایران

نویسنده: ستاره فرمانفرماییان

تعداد صفحات: 482

زبان: فارسی

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *