کتابچه راهنمای مادران برای تغذیه دو یا چند قلوها با شیر مادر

تاریخ انتشار
28 اسفند 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
437 بازدید
رایگان

بخشی از کتابچه راهنمای مادران برای تغذیه دو یا چند قلوها با شیر مادر:

آثار بسیار مفید شیرمادر بر سلامت جسم، ذهن و روان کودک و سلامت مادر و خانواده به حدی است که از هیچ تلاشی نباید فروگذار کرد تا تمامی مادران در شرایط مختلف بتوانند با اعتماد بنفس و توانمندی فرزندانشان را با شیر خود تغذیه نمایند. کوشش های والدین، اقوام نزدیک، دوستان و تیم پزشکی می تواند تغذیه چند قلوها با شیرمادر را راحت تر و عملی تر سازد. فراهم نمودن اطلاعات لازم و حمایت از مادران از اهم فعالیت ها و تلاش های لازم است.
درخصوص مراقبت و تغذیه چند قلوها اطلاعات کمی به زبان ساده و مختصر برای آگاهی مادران، پدران و خانواده ها در دسترس است. امروزه هم زمان با پیشرفت های علم مامایی، تشخیص حاملگی چندقلو قبل از تولد افزایش یافته و همچنین با تشخیص زودرس بارداری، سلامت و بقاء شیرخواران چندقلو ارتقاء یافته است. از طرفی درمان های هورمونی
در ناباروری ها و تکنولوژی جدید باروری موجب افزایش چندقلوزایی گردیده است. این امر ضرورت توجه بیشتر و حمایت از این مادران و شیرخواران آنها را مطرح می سازد. زایمان هایی که حاصل آن نوزادان دو یا چندقلو است، ویژگی های خاصی دارند و مشکلاتی از جمله نارسی و کوچکی نوزادان و مسائل دیگر را در سال اول شامل می شوند. تغذیه با شیرمادر سبب کاهش مشکلات نوزادان نارس می گردد. به همین دلایل دسترسی به منابع اطلاعاتی برای کارکنان بهداشتی درمانی و نیز مادران در دوران بارداری جهت آمادگی چندقلوزایی لازم است.

مشخصات فایل:
عنوان: کتابچه راهنمای مادران برای تغذیه دو یا چند قلوها با شیر مادر
نویسنده: اداره سلامت کودکان
تعداد صفحات: 16
زبان: فارسی

 

 

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *