کتاب مكانيك سيالات و هيدروليك پیام نور

نویسنده
تاریخ انتشار
19 مهر 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
948 بازدید
18,000 تومان

دانلود کتاب مكانيك سيالات و هيدروليك پیام نور

مكانيك سيالات يكي ازعلوم مهندسي است كه به بررسي مسائل استاتيكي و دينـاميكي سيالات ميپردازد. تا پيش ازقـرن بيسـتم، مطالعـة سـيالات اساسـاً بـر عهـدة دوگـروه مهندسين هيدروليك و رياضي بوده است. مهندسين در زمينه هاي تجربي كار ميكردنـد، درحالي كه رياضي دانان صرفاً به جنبه هـاي تئـوري وتحليلـي مـيپرداختنـد. محققـين برجستهاي چون ارشميدس، داوينچي نيوتن، برنـولي، اولـر، نـاوير، اسـتوك، رينولـدز، پرانتل، تيلور و فون كارمن دريافتندكه مطالعـات سـيالات بايـد آميختـهاي از تئـوري و آزمـايش باشـد. امـروزه در تحقيقـات نـوين، رياضـيدانان، فيزيـك دانـان، مهندسـين و تكنسينهاي ماهر بصورت گروهي كار كـرده وبـر حسـب ضـرورت از هـر دو جنبـه عملي و تئوري بهره ميگيرند.

استاتيك سيالات شاخه اي از مكانيك سيالات است كه سيال را در حالت سكون بررسي ميكند و تغييرات فشار ونيروهاي وارد بر اجسام غوطه ور مورد بحث قرار ميگيرد. در اين فصل سيالي را بررسي ميكنيم كه يا ساكن يا به صورتي در حركت است كه حركت نسبي بين ذرات (لايهاي از سيال) با ذرات لايـة مجـاورش وجـود نـدارد. و در هـر دو حالت، تنش برشي در سيال وجود ندارد و تنها نيروي سطحي كه بر ذرات اثر ميگذارد نيروي فشاري(عمودي) است.

همانطور كه خواهيم ديد، نيروهاي فشاري (عمودي) كه توسط سـيالات منتقـل ميشوند در بسياري از موارد مهم اند. با اسـتفاده از اصـول هيدرواسـتاتيك، مـيتـوانيم نيروهاي وارد بر اشياء غوطه ور را محاسبه كنيم، كه در طراحـي سـاختمان كشـتي هـا، سدها، دريچه هاي هيدروليكي و غيره مهم اند.

اطلاعات فایل
نوع فایل: پیام نور | کتاب | موضوعی | عمران
گروه مخاطبان: داوطلبان کنکور ارشد دانشگاه پیام نور | دانشجویان دانشگاه پیام نور | کلیه دوست داران علم
عنوان: مكانيك سيالات و هيدروليك
مولف/گرد آورنده: هادی سياسر ـ عظيم شيردلی
مترجم: ندارد
ناشر: ندارد
ویراست/نوبت چاپ: ندارد
تعداد صفحات: 363
زبان: فارسی
 

* در صورتی که اطلاعات صحیح و قابل استنادی در مورد قسمت هایی که “نامشخص” پر شده است، دارید، آن را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید تا با کمک شما، آنچه که مورد نیاز بازدید کنندگان محترم سایت قبل از دانلود می باشد را بصورت صحیح و کامل در اختیارشان قرار دهیم. پیشاپیش از همکاری شما کمال قدردانی را بعمل می آوریم.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *