10 کتاب برتر سال 2020

بازدید: 3983 بازدید

در این پست به معرفی 10 کتاب برتر سال 2020 که توسط نیویرک تایمز معرفی شده اند می پردازیم:

1- کتاب مقدس کودکان نوشته لیدیا میلت

در جدیدترین رمان Millet ، یک بچه از بچه ها و والدین میانسال آنها برای تابستان در یک خانه روستایی در شمال شرقی آمریکا جمع می شوند. در حالی که بزرگترها به بزرگنشینی (قرص ، خم کن ، خوابیدن در تختخواب) روی می آورند ، بچه ها ، نوجوانان ناراضی و خواهر و برادر کوچکتر از پدر و مادر که از آنها غفلت می شوند ، با انزجار بیشتری نگاه می کنند. اما آنچه به عنوان کمدی نسلی آغاز می شود ، به زودی و با فروپاشی اوضاع و تجاوز جامعه ، روند تاریک تری به خود می گیرد. هرج و مرج پس از آن با صحنه ها و نمادهایی که از کتاب مقدس استفاده می شود ، تأکید می کند – مردی که در میان نیزارها قرار دارد ، حیواناتی که از طغیان داخل یک وانت نجات یافته اند ، نوزادی که در یک آخور متولد شده است. ارزن با لمس سبک و ناامیدانه ای ، داستان افسانه ای را درباره تغییرات آب و هوا ارائه می دهد ، اسطوره های بنیادی را با معنای جدید و سرانجام امیدوار می کند.

2- شماس کینگ کنگ نوشته جیمز مک براید

یک داستان مرموز ، یک رمان جنایی ، یک مضحکه شهری ، یک پرتره جامعه شناختی از اواخر دهه 1960 بروکلین: رمان مک براید شامل بسیاری از افراد است. Deacon Cuffy Lambkin ، معروف به Sportcoat ، ساکن قدیمی پروژه های مسکن Causeway ، همسر بیوه ، کلیسا ، کارگر عجیب و غریب ، نوشیدنی خانگی ، و پس از شلیک غیرقابل توصیف گوش پاک کن از یک فروشنده مواد مخدر محلی ، یک فرد تحت تعقیب است. مرد. طرح الاستیک گسترش می یابد تا خدمه رقیب مواد مخدر ، یک قاچاقچی ایتالیایی ، گنجینه دفن شده ، خواهران کلیسا و همسر دیرینه Sportcoat را که هنوز از آن سوی قبر نق نق می زند ، در بر بگیرد. مک براید ، نویسنده رمان برنده جایزه کتاب ملی “پرنده خوب لرد” و خاطرات “رنگ آب” ، در میان سایر کتاب ها ، سمفونی ضد خود را با احساس عمیق انجام می دهد ، و هرگز از رنج و نابرابری در خوشگذرانی…

3-همنت نوشته مگی اوفرل

این رمان که یک شاهکار جسورانه از تخیل و همدلی است ، به یک رمز و راز تاریخی گوشت و احساس می بخشد: چطور ممکن است مرگ پسر 11 ساله شکسپیر ، هامنت ، در سال 1596 ، نمایشنامه “هملت” او را شکل دهد که چند سال بعد نوشته شده است . اوفارل ، رمان نویس ايرلندی الاصل ، با شفافیت نفسانی دنیای زادگاه نمایشنامه نویس را به ذهن متبادر می کند: گره چرم جدید در مغازه دستکش پدر بدحجابش ؛ بوی سیب در انبار ذخیره سازی جایی که او برای اولین بار اگنس ، دختر کشاورز و شفا دهنده با استعدادی را که همسرش می شود ، می بوسد. و نه مهمترین ، ویرانی که برای او اتفاق می افتد ، وقتی که او نمی تواند پسرش را از طاعون نجات دهد. رمان پرتره ای از اندوه وصف ناپذیر است که با زیبایی بسیار شکوه یافته است.

4-میراث دخترانه اثر ایاد اختر

اعتبار….
بلافاصله شخصی و سیاسی ، رمان دوم اختر می تواند مانند مجموعه ای از مقاله های کاملاً عالی که به هویتی منشوری شکل می دهند ، بخواند. ما با والت ویتمن شروع می کنیم ، با یک برنامه سر به فلک کشیده به آمریکا و یک رویای متعلق به ملیت – که راوی آن را به روشی در بخشهای فضولی بعدی دنبال می کند. فریب و نابودی سرمایه ، زخم های 11 سپتامبر ، قرص تلخ طرد فرهنگی: اختر هیچ مشتی را نقد نمی کند تا غالب روایت های کشور را نقد کند. او بارها و بارها به موضوع پدرش ، مهاجر پاکستانی و پزشکی یکبار دیگر نزد دونالد ترامپ برمی گردد ، و در زندگی خود پاسخ س toالی سوزان را می جوید: آخر اینکه آمریکایی بودن چه کاری لازم دارد؟

5-نیمه ناپدید شده نوشته بریت بنت

یک قهرمان شکاک ، که توسط دین ، ​​عاشقانه یا روانکاوی قانع نشده است

منتقدان Times درباره کتاب 2020 ، از «تاری همه گیر» گرفته تا اکتشافات مورد علاقه ، بحث می کنند

آنچه کلیسا برای جیمز بالدوین معنی می کند

در زیر سطح صیقلی و داستانهای جذاب دومین رمان بنت ، پس از “مادران” بسیار تحسین برانگیز ، مراقبه ای تحریک آمیز درباره امکانات و محدودیت های تعریف خود وجود دارد. بخشهای متناوب ، سرنوشتهای جداگانه استلا و دزیره ، خواهران دوقلو از یک شهر سیاه لوئیزیانا در زمان جیم کرو را بازگو می کنند ، که ساکنان آنها به پوست روشن خود افتخار می کنند. وقتی استلا تصمیم می گیرد برای رنگ سفید بگذرد ، زندگی خواهران از هم جدا می شود ، سالها بعد به طور غیرمنتظره ای تلاقی می کنند. بنت رمان خود را با احتیاط فراوان ساخته است ، و آن را با شخصیت هایی از جمله یک مرد ترانس و یک بازیگر ، که ما را به بررسی چگونگی انتخاب و تحمیل هویت و میزان “گذر” توصیف یک پدیده متداول تر از ما فکر می کنیم.

6-جاده دره پنهان نوشته رابرت کالکر

دون و میمی گالوین در سال 1945 صاحب اولین فرزند از 12 فرزند خود بودند. هوش و ظاهر در خانواده حاکم بود ، اما معلوم شد که بیماری روانی نیز به وجود آورده است: در اواسط دهه 1970 ، از 10 پسر گالوین شش نفر به اسکیزوفرنی مبتلا شده بودند. کولکر می نویسد: “برای یک خانواده ، اسکیزوفرنی در درجه اول ، یک تجربه محسوس است ، گویی بنیان خانواده برای همیشه کج شده است.” او شاهکاری از روزنامه نگاری داستانی است اما همچنین مطالعه ای در زمینه همدلی است. وی ضمن ردیابی پیشرفت های علمی در درمان بیماری ، داستان های خواهران و برادران گالوین را با عطوفتی عظیم القا می کند.

7-سرزمین موعود نوشته باراک اوباما

خاطرات ریاست جمهوری به منظور اطلاع رسانی ، از بین بردن شهرت و تا حدی شکل دادن به تاریخ است ، و اوباما نیز از این قاعده مستثنی نیست. آنچه آن را از کتاب های پیشینیان متمایز می کند ، درجه قابل توجه درون نگری است. او وقتی در زندگی و مرگ در مسائل امنیت ملی می اندیشد ، با بررسی جزئیات تصمیم گیری ، خواننده را به درون خود دعوت می کند. او توصیف می کند که تحمل فرایند قانون کبودی چگونه است و تفکر خود را در مورد اصلاح مراقبت های بهداشتی و بحران اقتصادی بیان می کند. او که نویسنده ای ساده و زیبا است ، داستان خود را با حکایات خانوادگی دوست داشتنی و طرح های کوچک رهبران و همکاران جهان روبرو می کند. “یک سرزمین موعود” اولین جلد از دو جلد است – که در سال 2011 به پایان می رسد – و به اندازه خود رئیس جمهور پیشین قابل تأمل و اندازه گیری است.

8-شکسپیر در آمریکای متفرق نوشته جیمز شاپیرو

در آخرین کتاب خود ، نویسنده کتاب “اراده معارضه: چه کسی شکسپیر را نوشت؟” و “1599: یک سال در زندگی ویلیام شکسپیر” از خودش فراتر رفته است. او دو ابر شی بزرگ فرهنگی – شکسپیر و آمریکا – را می گیرد و اثرات برخورد آنها را کالبدشکافی می کند. هر فصل یک سال را با تمرکز موضوعی متفاوت متمرکز می کند. فصل اول ، “1833: نادرست سازی” ، پیرامون جان کوینسی آدامز و نفرت وسواسی او از دزدمونا است. آخرین فصل ، “2017: چپ | درست ، ”جایی که شاپیرو واقعاً سر به فلک می کشد ، تولید بدنام پارک مرکزی“ جولیوس سزار ”را تحلیل می کند. در این مرحله روشن است که موضوع اصلی کتاب نمایشنامه های شکسپیر نیست ، بلکه ما ، ایالات متحده است.

9-دره ناخوشایند نوشته آنا وینر

خاطرات شیک وینر وقایع نگارشی ادبی غیر معمول و ناامیدکننده دنیای فناوری است. با اشتیاق به عنوان دستیار کم حقوق در یک آژانس ادبی در نیویورک ، وینر ، سپس در اواسط 20 سالگی ، به غرب می رود ، و به صدای آژیر استارت آپ های منطقه خلیج فارس توجه می کند ، با خوش بینی ، نشاط و پول نقد. مجموعه ای از مشاغل غیر جذاب – در موقعیت های مختلف پشتیبانی مشتری – را دنبال کنید. اما معلوم است که نشیمنگاه سرسختانه وینر یک مزیت است ، و یک امتیاز برتر بی نظیر را فراهم می کند که از آن می توان به بررسی دقیق رشته خود پرداخت. نتیجه یک نمایش دقیق و بی سر و صدا و مبهم کننده فاصله خمیازه بین آرمان گرایی عمومی یک صنعت و معصیت های داخلی آن است.

10-جنگ نوشته مارگارت مک میلان

این کتاب کوتاه است اما کتاب غنی با موضوعی عمیق. MacMillan استدلال می کند که جنگ – جنگ و کشتار – آنقدر از نزدیک با معنای انسان بودن گره خورده است که دیدن آن به عنوان یک انحراف ، نکته را از دست می دهد. جنگ منجر به بسیاری از فاجعه های بزرگ تمدن بلکه بزرگترین دستاوردهای تمدن نیز شده است. این اطراف ماست ، بر هر آنچه می بینیم و انجام می دهیم تأثیر می گذارد. در استخوانهای ماست مک میلان با سهولت چشمگیری می نویسد. عملاً هر صفحه از کتاب وی جالب و علی رغم تردید در استدلال آن ، حتی سرگرم کننده است.