پاورپوینت جزوه تجزیه و تحلیل و مدل سازی سیستم

نویسنده
تاریخ انتشار
15 تیر 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
793 بازدید
رایگان

قسمتی از فهرست عناوین اسلایدها

بخشهایی از متن پاورپوینت

  • مهندسی نرم افزار :

ایجاد روندی سیستماتیک ، منظم و قابل اندازه گیری برای تولید و نگهداری نرم افزار را وظیفه ی علم مهندسی نرم افزار می دانیم.

مهندسي نرم افزار، شاخه اي است از مهندسي، كه با بهره گيري از دانشِ علمي، به ارائه ي راه حل هايي مقرون به صرفه، در قالبِ دستاوردهاي نرم افزاري و به منظور حل مسائل و مشكلات عملي و خدمت به جامعه ي بشري، اقدام مي نمايد.

سه معیار مهم :

1. زمان             2. هزینه               3. کیفیت نرم افزاری که می خواهیم تولید کنیم.

تعریف نرم افزار :

مجموعه ای از برنامه های کامپیوتری ، روال ها ، قوانین ، مستندات و داده ها را نرم افزار می گوییم.

  • امکان سنجی (Feasibility):

منظور از امکان سنجی کنترل این نکته است که با توجه  به محدودیت های موجود، سیستم از لحاظ پیاده سازی ، امکان پذیر و قابل قبول می باشد و یا پیاده سازی آن میسر نیست؟ بدیهی است پس از این مرحله مشخص می شود که پروژه می تواند ادامه یابد یا می بایست قطع گردد.

  •  تحلیل نیاز:   Need Analysis

در این مرحله می بایست مشخص کنیم که آیا اصولاً نیازی به تولید یک سیستم جدید وجود دارد یا خیر؟ در این راستا می بایست مطالعات و عملیات زیر انجام شود:

1. شناخت تاریخچه و اطلاعات زیربنایی سازمان مشتری

2. درک نیازمندیها و مشکلات مشتری

3. آشنایی با چارت سازمانی و شرح وظایف

 امکان سنجی اقتصادی  Economic Feasibility

   در امکان سنجی اقتصادی تحلیل سود و هزینه انجام می شود و اگر مزایا یا سود یک سیستم نسبت به هزینه های آن بیشتر باشد، سیستم از لحاظ امکان سنجی اقتصادی مثبت بوده و قابل پیاده سازی است.

  • Object Oriented Metrics

برخی از استانداردهای مورد استفاده در پروژه های object oriented عبارتند از :

1. تعداد متدها در یک کلاس ( اگر تعداد متدهای کلاسی از حدی بیشتر شد، باید آن را به کلاسهای کوچکتر تفکیک کرد.)

2. عمق درخت و وراثت.

3. تعداد اشیاء نمونه گرفته شده از یک کلاس

4. بررسی coupling بین کلاسها

5. واکنش ها یا پاسخ هایی که به یک کلاس داده می شود.

6. کمبود چسبندگی یا cohesion در محیط های یک کلاس.

  • تخمین زدن یک پروژه ی شیءگرا Estimating an O.O project:

برای تخمین زدن پروژ] های شیءگرا ، می توان از معیارها یا موازین زیر استفاده کرد:

1. تعدا usecase ها و سناریوهای آنها (هر چه تعداد آنها بیشتر باشد ، حجم کد بیشتری مورد نیاز است.)

2. تعداد کلاسهای اصلی

3. مشخص کردن واسط ها یا interface ها و کلاسهای لازم برای پیاده سازی آنها. (هر واسطی که سیستم را به محیط بیرونی مرتبط می کند.)

4. محاسبه و بازبینی تخمین ها بر مبنای کلاسها

برنامه ریزی پروژه های شیءگرا:

1. پروژه های شیءگرا با پروسس های چرخشی پیاده سازی می شوند.

2. در برنامه ریزی برای این پروژه ها می بایست :

1-2. تعدا چرخش های مورد نیاز را تخمین زد.

2-2. مشخص کرد که در انتهای هر چرخه ، چه حجم یا درصدی از کارها انجام شده است.

مشخصات تحقیق

رشته: کامپیوتر

نوع فایل: pptx – پاورپوینت

تعداد اسلایدها: 88

 

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *