کتاب هگل و جامعه مدرن از چارلز تیلور

نویسنده
تاریخ انتشار
29 مهر 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
741 بازدید
15,000 تومان

چارلز تیلور (به انگلیسی: Charles Taylor) (متولد ۵ نوامبر ۱۹۳۱ میلادی) فیلسوف سیاسی، اجتماعی و تاریخی، اهل مونترآل کانادا است. وی از جمله شارحین هگل و منتقد مدرنیته است و برخی او را در جرگهٔ اجتماع‌گرایان قرار داده‌اند. رورتی او را در میان مهم‌ترین دوجین فیلسوفانی که اکنون می‌نویسند می‌دانست.

تیلور استاد فلسفه دانشگاه مک‌گیل کانادا است و در سال‌های ۱۹۷۵ و ۱۹۸۹ کتاب‌های «هگل» و «منابع خودشناسی» را نوشته‌است. او کاتولیک است و اعتقاد دارد بدون وجود خدا زندگی معنایی ندارد. وی در سال ۲۰۰۷ برندهٔ جایزهٔ ۱٫۵ میلیون دلاری تمپلتون برای تحقیق و پیرامون واقعیت‌های معنوی و تقریب میان ادیان و در سال ۲۰۰۸ برندهٔ جایزهٔ سالانهٔ بنیاد کیوتو برای تلاش در زمینهٔ فلسفه و هنر شد. یکی از مهم‌ترین آثار وی کتاب عصری سکولار است که برنده جوایز متعدد بخصوص نهادهای کلیسایی در غرب شد. برخی آثار تیلور به زبان فارسی ترجمه شده‌است.

بخشی از پیشگفتار :

این کتاب به طور عمده فشرده‌ای است از کتاب دیگرم به نام هگل (1975). قصد من از این تلخیص، اما چیزی بیش از ارائه‌ی کتابی کوتاه‌تر و دست یافتنی‌تر بود. در این کتاب من بخش مربوط به منطق هگل را که شاید برای توضیح دشوارترین قسمت سیستم هگل باشد، حذف کرده‌ام؛ همچنین تفسیر پدیدارشناسی روح و فصل‌هایی درباره‌ی هنر، مذهب و فلسفه را…

 

مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب هگل و جامعه مدرن
مولفین:  چارلز تیلور
ویرایش: دوم
ترجمه: منوچهر حقیقی راد
تعداد صفحات: 328
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *