کتاب مردی با نقاب آهنین الکساندر دوما

تاریخ انتشار
1 اسفند 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
645 بازدید
رایگان

۳۰۶ سال پیش در روز ۱۹ نوامبر سال ۱۷۰۳ میلادی در زمان سلطنت لویی چهاردهم، پادشاه فرانسه، یک زندانی مرموز که همواره یک ماسک به چهره داشت در زندان باستیل می‌میرد. چند روز بعد، این مرد ناشناس را تحت نام مارشیالی در گورستان سن پل پاریس دفن می کنند. این پایان سرنوشت تلخ یک انسان بیگناه بود.
هشت سال پس از مرگ مرد ماسک آهنین، پرنسس پالاتین، زن برادر پادشاه فرانسه ادعا می کند او یک لرد انگلیسی بود که علیه فرانسه توطئه می کرد.

از آن پس، افسانه و ادبیات به شخصیت او پرداخته و او را تحت نام «مردی با ماسک آهنین» به شهرت می رسانند. در واقعیت این مرد ناشناس که هرگز فردی چهره اش را ندیده بود یک ماسک از جنس مخمل به چهره داشت و نه یک ماسک آهنین و گفته می شد به دستور لویی چهاردهم پادشاه فرانسه او محکوم بود همواره حتی هنگام خواب ماسک را به چهره داشته باشد. سن مارس در طول ۳۴ سال همواره مراقب اجرای این دستور لویی چهاردهم بود.
درباره هویت این زندانی فرضیه های زیادی وجود دارند. آیا همان گونه که ولتر ادعا کرده بود، او برادر دوقلوی لویی چهاردهم بود؟ یا براساس برخی شایعات فرزند نامشروع پادشاه فرانسه بود؟ یا اینکه دوک دوبوفور، کنت دو ورماندوا یا فوکه، خزانه دار مغضوب شاه بود؟ آیا او…؟.

مشخصات فایل:
عنوان: مردی با نقاب آهنین
مولفین: الکساندر دوما
ترجمه: شهلا انتظاریان
تعداد صفحات: 104
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *