کتاب فارسی داده کاوی مفاهیم و تکنیک ها دکتر مهدی اسماعیلی

تاریخ انتشار
18 بهمن 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
1012 بازدید
15,000 تومان

داده­ ها یکی از مولفه­ های ارزشمند دنیای امروزی تلقی می­شود و بدون شک جمع ­آوری و تحلیل داده­ ها برای سازمان­ها و شرکت­ها و حتی زندگی روزمره­ ی افراد سودمند است. پیشرفت­هایی که در رسانه­ ها و ابزارهای ذخیره­ سازی داده ­ها صورت گرفته است، دغدغه­ های ما را در زمینه­ ی جمع­ آوری و نگهداری داده­ ها تا حدودی حل نموده است، اما مشکل چگونگی تحلیل این داده­ ها است. امروزه شما با حجم انبوهی از داده­ ها روبرو هستید و تحلیل حجم بالایی از داده­ ها نیز یک ضرورت است. یکی از علومی که امروزه در دنیا از اهمیت ویژه­ای برخوردار است و بی­ شک می­توان پیشرفت روزافزون آن را در بسیاری از کاربردهای علمی و صنعتی مشاهده نمود، علم داده­ کاوی است. داده­ کاوی همچون هر کاوش و تحلیل دیگری به دنبال گنجی از اطلاعات در میان اقیانوسی از داده­ ها است و رشد بی­رویه­ ی داده­ ها اهمیت آن را دو چندان کرده است.

صاحبنظران، بویژه منبع ­شناسان در زمینه­ ی داده­ کاوی بهتر می­دانند که کتاب پیش روی شما (منبع اصلی) یکی از ارزنده­ ترین کتاب­هایی است که در این حوزه به رشته­ ی تحریر درآمده است. از اینرو از میان کتاب­های فراوانی که در این حوزه وجود دارد، به انتخاب و ترجمه­ ی کتاب مزبور همت گماشتیم. هدف این کتاب، بیان مفاهیم و تکنیک­های داده­ کاوی است. موضوعات به گونه­ ای در کتاب تنظیم شده­ اند که هم برای مبتدیان و هم برای حرفه­ ای­ها مناسب هستند، چون ابتدا مفاهیم و پایه­ های نظری بررسی می­شوند و در ادامه شما می­توانید روش­های پیشرفته­ ی داده­ کاوی را مطالعه کنید.

مطالب کتاب در سیزده فصل گردآوری و تهیه شده است. مقدمه ­ای بر داده­ کاوی و همچنین بیانی اجمالی از مطالب کتاب را می­توانید در فصل اول مطالعه بفرمایید. گونه­ های متفاوت داده­ ها وخصوصیات هر یک از آنها در فصل دوم بررسی می­شوند و در فصل سوم به سراغ روش­های پیش ­پردازش داده ­ها می­رویم. فصل­های چهارم و پنجم به موضوع انبارش داده­ ها تخصیص داده شده است. کاوش الگوهای مکرر، مشارکت­ها وهمبستگی­ها موضوع فصل­های ششم و هفتم را تشکیل می­دهند. مفاهیم پایه ­ای دسته بندی در فصل هشتم بیان می­شوند و به دنبال آن روش­های پیشرفته­ ی آن در فصل نهم شرح داده شده­ اند. تحلیل خوشه­ بندی و روش­های پیشرفته­ ی آن موضوع فصل­های دهم و یازدهم است. فصلی مجزا برای انواع داده­ های پرت و روش­های شناسایی آن در نظر گرفته شده است. در فصل دوازدهم بیشتر درباره­ ی داده ­های پرت صحبت می­کنیم. موضوع آخرین فصل کتاب هم روند­هاومرزهای تحقیق در حوزه­ ی داده ­کاوی است.
مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب فارسی داده کاوی مفاهیم و تکنیک ها دکتر مهدی اسماعیلی
مولفین: مهدی اسماعیلی
ویرایش:
ترجمه:
تعداد صفحات: 315
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *