کتاب ساختارگرایی اثر ژان پیازه

نویسنده
تاریخ انتشار
22 آبان 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
538 بازدید
رایگان

ژان پیاژه ( ۹ اوت ۱۸۹۶–۱۶ سپتامبر ۱۹۸۰) روان‌شناس، زیست‌شناس و شناخت‌شناس فرانسوی-زبانِ سوئیسی بود که به خاطر کارهایش در روان‌شناسی رشد و شناخت‌شناسی شهرت یافته‌است، از جمله نظریه رشد مرحله‌ای پیاژه. پیاژه جایگاه ویژه‌ای برای آموزش کودکان قایل بود. او در سال ۱۹۳۴ در کسوت رئیس دفتر بین‌المللی آموزش سازمان ملل متحد اعلام کرد «تنها آموزش است که می‌تواند جوامع ما را در مقابل فروپاشی تدریجی یا خشونت‌بار حفظ کند.» پیاژه در سال ۱۹۵۵، مرکز بین‌المللی شناخت‌شناسیِ ژنتیک را راه‌اندازی کرد و از همان سال تا پایان عمر ریاست آن را بر عهده داشت.به بیان ارنست فون گلاسرزفلد، پیاژه پیش‌گام گران‌قدر نظریهٔ ساخت و ساز گرایانهٔ معرفت است. از کارهای اولیهٔ خود در زمینهٔ زیست‌شناسی، پیاژه به این باور رسید، که اعمال زیست‌شناسانه عبارتند از گام‌هایی که در مسیر سازش‌یابی با محیط فیزیکی اطراف، و به منظور کمک به سازمان‌یافتگیآن برداشته می‌شود.

بخشی از پیشگفتار مترجم :

ژان پیاژه کتاب ساختار گرایی خود را در سال 1968 م منتشر کرد.

ساختار گرایی درواقع نوعی مکتب فکری است که در دهه شصت میلادی بر جهان اندیشه استیلا داشت.منشا این جریان فکری را در شیوه تحلیل زبان توسط فردینان  دو سوسور و در کتاب درسهای زبان شناسی عمومی باید جستجو کرد. البته سوسور به صراحت از کلمه ساختار استفاده نکرده است.

ساختار گرایی به عنوان یک جنبش فکری بر علوم انسانی تاثیر گذارد و تجسم آن ، انسان شناس معروف فرانسوی کلود لوی – استورس می باشد.

 

مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب ساختارگرایی
مولفین:  ژان پیازه
ویرایش: اول
ترجمه: رضا علی اکبر پور
تعداد صفحات: 173
زبان: فارسی

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *