کتاب دل تاریکی از جوزف کنراد

تاریخ انتشار
2 خرداد 1400
دسته بندی
تعداد بازدید
420 بازدید
رایگان

کتاب دل تاریکی از جوزف کنراد

دل تاریکی اثر جوزف کنراد یکی از آثار برجسته ی ادبیات انگلیس به شمار می رود. مترجم درباره این اثر می‌گوید: این اثر هم رمانس است و هم تراژدی, هم حماسه است و هم کمدی, هم رئالیستی است و هم تراژدی .’راوی این رمان, دریانوردی است به نام ‘مارلو ‘و از منظر رمانس, ‘وی طی سفر با آزمون‌ها و موانعی که لازمه طلب است مواجه می‌شود .

دل تاریکی چیزی است فراتر از پرداختن به یک جنبش، ماجراجویی، یا معرفی نوعی شخصیت پردازی در ذهن انسان. کنراد هر دو موتیف ماجراجویی و شکلی فلسفی از شخصیت انسان را داراست. طبق نظرات منتقدی این رمان با یک چشم بسته قابل فهم نیست و فهمیدن کنراد تمام حواس و توجه خواننده را می طلبد

در این رمان برخی واژه‌ها مانند رودخانه جایگاه ویژه‌ای دارند. رودخانه دارای ویژگی‌هایی چون داشتن مبدأ، جاری بودن، رسیدن به مقصدی معین، حاصل‌خیزی اطرافش، پیچ‌وخم‌های مبهمش و گاه پیش‌بینی‌ناپذیری‌اش است که همچنین نشانه‌ای از چگونگی روح آدمی و دنیاست. دنیا گاه به روح به ما لبخند می‌زند و گاه دلمان را به درد می‌آورد. رودخانه زمانی همچون انسان آرامی است که از درون، روحش بی‌قرار است و آمادهٔ طغیان. رود گاهی سیلی ویرانگر می‌شود، همچون روح انسان دربند دیوهای طمع و قدرت. نکتهٔ اصلی این‌جاست که پیج‌وخم رودخانه تابع طبیعت است، اما انسان داستان کنراد مانند مارلو که به نظر می‌رسد شخصیت اصلی داستان است به‌دنبال داشتن روح کشف ناشناخته‌ها از کودکی و خسته از ابتذالات روزمره و رسیدن به معرفت درونی، مسیر پرپیچ‌وخم راه خود را برمی‌گزیند و با دانایی به ضمیر روشن می‌رسد.

 

اطلاعات فایل
عنوان:کتاب دل تاریکی
مولف: جوزف کنراد
مترجم: صالح حسینی
تعداد صفحات: 189
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *