کتاب دختری با گوشواره‌ی مروارید اثر تریسی شوالیه

نویسنده
تاریخ انتشار
19 آبان 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
966 بازدید
رایگان

دختر با یک گوشواره مروارید یک رمان تاریخی است که توسط Tracy Chevalier نوشته شده است. این رمان از نقاشی مدرسه دلفت در نقاشی “دختر با یک گوشواره مروارید” الهام گرفته شده است. Chevalier یک گزارش تخیلی از ورمیر، مدل و نقاشی را ارائه می دهد. این رمان به یک فیلم ۲۰۰۳ با همان نام و یک بازی سال ۲۰۰۸ اقتباس شده است.

 

در باره جان ورمر نقاش هلندي :

اطلاعات مستند و مکتوب از زندگی جان ورمر نقاشی که شرح حال او را تریس شوالیه دست مایه خود قرار داده است ، اندك است:

1 .یان ورمر در 31/10/1632 در کلیساي شهر دلفت ، غسل تعمید داده شد.

2 .در سال 1641 ، پدرش رینیر ورمر ، ساختمانی را همراه قهوه خانه کنارش در میدان بزگ شهر دلفت خریداري کرد.پدر جان در اتحادیه هنرمندان سنت لوك با عنوان استاد خرید و فروش آثار هنري پذیرفته شد.جان ورمر نخستین تابلوهاي نقاشی را در دستگاه پدرش تماشا کرد.

3 .در 23/4/1653 ؛ ازدواج رسمی جان ورمر و کاترینا بولتز در شهرداري دلفت ثبت شد.عروس اهل شهر گودا و از ورمر پنج سال بزرگتر بود.آن ها صاحب 15 اولاد شدند که 4 تاي آن ها در کودکی مردند.

4 .در 29/12/1653 ؛ ورمر به عنوان استاد نقاش به عضویت اتحادیه هنرمندان سنت لوك دلفت درآمد.در سال 1662 ، به ریاست اتحادیه انتخاب شد.

5 .در 16/12/1675 جان ورمر در صحن کلیساي قدیمی دلفت دفن شد.ورمر به هنگام مرگ 43 سال داشت و 11 فرزند از خود به جاي گذاشت که 10 تاي آنها صغیر بودند.

6 .در 24/2/1676 ، کاترینا ورمر دادخواستی تقدیم دادگاه عالی هلند کرد و طی ان به عذر مرگ شوهرش و شرایط دشوار ناشی ار جنگ خواستار توقف حکم انتقال اموال خانواده به طلبکاران شد.دادگاه به نفع او راي داد.

7 .در 15/5/1677 ، تابلوهاي نقاشی باقیمانده از ورمر که در تملک خانواده بود ، در اتحادیه حراج شد.21 تابلو از آثار ورمر به دست افراد گوناگون افتاد.

8 .در 30/12/1687 ، کاترینا ورمر درگذشت.سه روز بعد او را به خاك سپردند.

9 .نزدیک به یک قرن و نیم ورمر و آثارش به فراموشی سپرده شد تا اینکه در سال 1842 ، یک مورخ و منتقد هنر به نام ویلیام بورگر ، تابلو “منظره ي دلفت “را کشف کرد و چنان از این کشف خود به شوق آمد که 20 سال از عمر خود را صزف تحقیق درباره ي هویت واقعی این نقاش کرد.در سال 1866 ، بورگر نخستین تک نگاري را درباره ورمر انتشار داد و در آن 42 اثر نقاش را معرفی کرد.به لطف او ، اکنون ورمر یکی از مشهورترین هنرمندان تاریخ اروپا محسوب میشود.

 

مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب دختری با گوشواره‌ی مروارید
مولفین: تریسی شوالیه
ویرایش: دوازدهم
ترجمه: گلی امامی
تعداد صفحات: 208
زبان: فارسی

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *