رمان گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتس جرالد 

نویسنده
تاریخ انتشار
15 مرداد 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
2262 بازدید
4,800 تومان

دانلود رمان گتسبی بزرگ اثر اسکات فیتس جرالد 

گتسبی بزرگ ماجرای صفا یکرنگی و جوانمردی است و پاسخی که آدمیان به این خصایل انسانی می دهند. افسری جوان و بی پول به نام گتسبی به دختری متمول دل می بندد غافل از این که این علاقه یک طرفه است. گتسبی اما راضی به این واقعیت نمی شود و تمام تلاشش را صرف ثروت اندوزی و کسب شهرت می کند تا شاید بتواند به آرزویش برسد. اگرچه در انتها چنین می شود ولی روزگار و آدم هایش درس تلخی به او می دهند. درسی که به قیمت جانش تمام می شود. کسانی که زندگی #فیتزجرالد را از نزدیک مطالعه کرده اند رمان گتسبی را کپی دیگری از زندگی او و همسرس زلدا می دانند و در نهایت منتقدان معتقدند رمان گتسبی بزرگ از آن دسته داستان هایی است که هرکسی باید پیش از مرگ بخواند.

داستان در سال 1922 جریان دارد . گتسبی بزرگ مرد جوان بسیار پولداری است که دائما مهمانی های بزرگ می دهد و همه می توانند در مهمانی های او شرکت کنند . در مورد گذشته او و طریق به دست آوردن ثروتش شایعات زیادی وجود دارد . با این وجود ، نیک همسایه او متوجه می شود که گتسبی از خانواده بسیار فقیری بوده که عاشق دی زی دختری پولدار می شود . گتسبی برای خدمت نظام و تامین پول از دی زی دور می شود اما بعد خبر ازدواج او را دریافت می کند . با این حال گتسبی عاشق می ماند و همیشه و همیشه به دنبال عشق خود می گردد . قدرت ، شهرت و نفوذ هیچ یک در عشق او کارگر نیست . داستان در زمانی که اتفاق می افتد که گتسبی و دی زی نهایتا در یک شهر مستقر شده اند ….

کتاب بسیار مشهور هست و به عنوان یکی از منابع استاندارد در اکثر دانشگاه های جهان در رشته ادبیات آمریکا تدریس می شه. این کتاب را دومین کتاب برتر انگلیسی زبان می دانند و گفته شده که آغازگر سبک خاصی در نگارش رمان در قرن بیستم است که بعدها توسط «ارنست همینگوی» و دیگران تبدیل به شیوه رایج نویسندگی شد .

لازم به ذکر است کتاب مذکور یکی از ۱۰۰۱ کتابی است که به گفته سایت آمازون قبل از مرگ باید خواند.

عنوان : دانلود رمان گتسبی بزرگ اثر
نویسنده : اسکات فیتس جرالد
مترجم :کریم امامی
تعداد صفحات : 290

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *