جزوه نانو مواد استاد خاتمی

تاریخ انتشار
5 اسفند 1401
دسته بندی
تعداد بازدید
213 بازدید
رایگان

بخشی از جزوه نانو مواد استاد خاتمی:

فصل اول – نانو مواد چیست؟
نانومواد و خواص آن ها
موادی که حداقل یکی از ابعاد آن ها (طول، عرض یا ضخامت) بین 1 تا 100 نانومتر باشد، نانومواد نامیده می شوند. این مواد بر اساس ابعاد یا نوع ساختار ظاهری دسته بندی می گردند .
طبقه بندی نانومواد براساس ابعاد آن ها نانومواد با توجه به اندازه ی ابعادشان در راستای محورهای مختصات به سه گروه تقسیم می شوند:
.1نانومواد تک بعدی: این گروه شامل موادی هستند که یک بعد آن ها بین 1 تا 100 نانومتر است. نمونه ای از این مواد، نانو الیه ها و فیلم های نازک هستند که ضخامت آن ها در مقیاس نانومتری است .
.2نانومواد دوبعدی: موادی که دو بعد آن ها بین 1 تا 100 نانومتر است. نانومواد دوبعدی نامیده می شوند. نانولوله های کربنی از جمله نانومواد دو بعدی هستند که سطح مقطع آن ها در ابعاد نانومتری است .
.3نانومواد سه بعدی: این مواد در سه بعد، ابعادی بین 1 تا 100 نانومتر دارند. نانو ذرات از جمله موادی هستند که در این گروه قرار می گیرند .
طبقه بندی نانومواد براساس ساختار ظاهری آن ها این مواد به گروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از :
نانو ذرات
نانوذرات از مدتها قبل مورد استفاده بوده اند. شاید اولین موارد استفاده از آن ها در لعاب ظروف سفالی سلسله های اولیه چین باشد. نانوذرات در واقع ذراتی با قطر بین 1 تا 100 نانومتر هستند که مهم ترین آن ها شامل نانوذرات نیمه رسانا،
نانوذرات سرامیکی، نانوذرات فلزات و غیره می باشد. این ذرات در شکل هایی مانند کروی-سوزنی، ورقه ای-شاخه ای، میله ای و صفحه ای یافت می شوند .

مشخصات فایل:
عنوان: جزوه نانو مواد استاد خاتمی
مولفین: استاد خاتمی
تعداد صفحات: 274
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *