جزوه مدل های كمی در شهر سازی پیام نور

نویسنده
تاریخ انتشار
19 مهر 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
726 بازدید
12,000 تومان

دانلود جزوه مدل های كمی در شهر سازی پیام نور

به دليل تنوع و پيچيدگي مسائل شهري، توصيف، تحليل و پيش بيني رفتار آنها، امري بس دشوار ميباشد به همين جهت در قرن اخير خصوصاً در دهه هاي نيمه دوم قرن حاضر، برنامه ريزان، به منظور كاستن از پيچيدگي سيستم و قابل كنترل نمودن آن، به استفاده از مدلهاي كمي و رياضي توسل جسته اند. اساساً مدل نمادي از واقعيت است. مدل مهمترين ويژگي هاي وضعيت دنياي واقعي را به صورتي ساده و كلي بيان مي دارد.و برداشتي از واقعيت است كه براي توضيح مفاهيم و تقليل پيچيدگي جهان به نحوي كه قابل درك بوده و ويژگي آن را براحتي مشخص شود به كار مي رود. مدلها ابزارهايي عملي هستند كه ميتوان به كمك آنها به دركي از واقعيت البته نه كل آن بلكه بخش مفيد و قابل فهم آن دست يافت.

مدلها از آن جهت كه در شرايطي كه امكان تجربه به دلايل تكنيكي، اقتصادي، سياسي و اخلاقي وجود ندارد درك چگونگي رفتار يك سيستم را ميسر سازند حائز اهميت و ارزش هستند از طريق مدل ميتوان درباره دنياي واقعي به پيشگويي دست زد از اين رو مدلها ابزار الات تفكر و تعمق ناميده مي شوند مدل توانايي پيشنهاد فرضيه جديد و فرموله كردن فرضيه ها را دارد. يك مدل به طور ساده توصيف شماتيك، اما دقيق از سيستم است كه ظاهرا با رفتار گذشته آن انطباق دارد و بنابراين اين اميد وجود دارد كه بتوان از آن براي پيش بيني رفتار آينده نيز استفاده كرد . مدل ممكن است بسيار ساده باشد و همچنين از لحاظ محاسباتي بسيار پيچيده باشد. مدلها در واقع پلي ميان سطح مشاهده و سطح تئوريكي به شمار مي آيد. آنها از نقشي منطقي برخوردارند كه عبارتند از بيان چگونگي عملكرد يك پديده كه به طور واقعيتي خنثي هستند يعني في نفسه نه درست اند و نه نادرست…..

اطلاعات فایل
نوع فایل: پیام نور | جزوه | موضوعی | مهندسی شهرسازی
گروه مخاطبان: داوطلبان کنکور ارشد دانشگاه پیام نور | دانشجویان دانشگاه پیام نور | کلیه دوست داران علم
عنوان: مدل های كمی در شهر سازی
مولف/گرد آورنده: خلیل گودرزی سروش و امیر اکبری مهام
مترجم: ندارد
ناشر: ندارد
ویراست/نوبت چاپ: ندارد
تعداد صفحات: 132
زبان: فارسی
 

* در صورتی که اطلاعات صحیح و قابل استنادی در مورد قسمت هایی که “نامشخص” پر شده است، دارید، آن را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید تا با کمک شما، آنچه که مورد نیاز بازدید کنندگان محترم سایت قبل از دانلود می باشد را بصورت صحیح و کامل در اختیارشان قرار دهیم. پیشاپیش از همکاری شما کمال قدردانی را بعمل می آوریم.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *