جزوه درس مخابرات 1 دانشگاه امیرکبیر اثر دكتر محمدي

نویسنده
تاریخ انتشار
22 مهر 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
1686 بازدید
18,000 تومان

سیستم های مخابراتی اطلاعات را از مبدا به مقصدی آن طرف تر می فرستند . کاربرد سیستم های مخابراتی چنان متعدد است که نمی توانیم تمام انواع آن را ذکر کنیم. یک سیستم نوعی اجزای متعددی دارد که تمام رشته های برق را می پوشاند – مدار , الکترونیک , الکترومغناطیس , پردازش سیگنال , میکروپروسسور , و شبکه های مخابراتی تنها تعدادی از رشته های مربوط به این زمینه است . کار اصلی تمام سیستم های مخابراتی انتقال اطلاعات است .

اولین پیام مخابراتی فرستاده شده در سال 1838میلادی از طریق یک خط 16 کیلومتری توسط مورس فرستاده شد . متن این پیام از این قرار بود

“Attention , the Universe! By kingdoms,right wheel!”

اکنون پس از یک قرن نیم مهندسین مخابرات تا آنجا پیش رفته اند که بینندگان تلویزیونی فضانوردان مشغول کار در فضا را می بینند .تلفن , رادیو و تلویزیون بخش های جدا نشدنی از زندگی امروزی هستند . مدارهای دوربردی در جهان به وجود آمده است که نوشته , داده , تصویر منتقل می کنند . کامپیوترها از طریق شبکه های بین قاره ای با هم صحبت می کنند , و می توانند تقریبا تمام وسایل برقی منزل را کنترل کنند . دستگاه های مخابرات بی سیم شخصی هرجا برویم ارتباط مان را حفظ می کنند . مسلما نسبت به دوران مورس گام های بزرگی برداشته شده است . امروزه تکنولوژی های نوین مخابراتی چگونگی انجام کارها را تغییر داده است. صنایع مخابراتی با سرعتی باورنکردنی در هم ادغام می شوند و مرز بین فناوری آن ها و شرکت های سخت افزار کامپیوتری کمتر شده است. با این گسترش نمایی تکنولوژی، نمی توان با اطمینان گفت که پنجاه سال دیگر، دنیا چگونه خواهد بود ولی داشتن پایه ای قوی در نظریه مخابرات، حفظ خلاقیت و توجه به رسوم و کاربرد تکنولوژی و داشتن مهارت های قوی در حل مسئله، مهندس مخابرات را قادر می سازد تا به شکل دهی دنیای آینده بپردازد.

این جزوه بصورت کامل در 134 صفحه ارائه شده و قابل چاپ می باشد.

مشخصات فایل:
عنوان:  جزوه درس مخابرات 1 دانشگاه امیرکبیر
مولفین: دكتر محمدي
تعداد صفحات: 134
زبان: فارسی

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *