جزوه برنامه ريزي مشاركتي پیام نور

تاریخ انتشار
14 مهر 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
405 بازدید
12,000 تومان

دانلود جزوه برنامه ريزي مشاركتي پیام نور
آخرین نسخه جزوه برنامه ريزي مشاركتي پیام نور
برای استفاده دانشجویان دانشگاه پیام نور

بخشی از جزوه برنامه ريزي مشاركتي پیام نور:

مقوله مشاركت به عنوان يك واقعيت اجتماعي اقتصادي همواره با روند زيست و اسكان جوامع بشري توام بوده اما در فرآيند به كارگيري و نهادين ه سازي آن در توسعه كم و بيش مورد بي مهري قرار گرفته است. در واكاوي به موضوع مشاركت در تمدن و فرهنگ كهن اين سرزمين مشاركت، هم زيستي، هم ياري و تعاون از قدمت بسيار زيادي برخوردار است. شاهد براين مدعا در متون ادبي و اسطوره اي اين سرزمين همچون شاهنامه فروسي به وفور بيان از مشاركت آمده است. در اين ارتباط در سرآغاز اين اثر جاودانه فرهنگ فارسي در باب مردم و مشاركت آنان بيان مي داردكه :
چوزين بگذري مردم آمد پديد        شد اين بندها را سراسر کلید
سرش راست برشد چو سرو بلند       بگفتار خوب و خرد کار پند
از سوي ديگر در فرهنگ، آداب و رسوم و مناسبات اقتصادي جوامع محلي – قومي و به ويژه در متون و تعاليم ديني اين سرزمين همواره مشاركت، ياريگري، ياري دوستي و معاضدت اجتماعي مورد تأكيد قرار گرفته است.
اين ذخاير فرهنگي اجتماعي از مشاركت در بسياري از موارد به پايداري نظام هاي اجتماعي نيز انجاميده است. براي مثال شواهد آن در نظام هاي زراعي اين سرزمين به اشكال تعاون هاي سنتي به نام هاي همچون صحرا، حراثه كه به گونه اي روش روحيه مشاركت طلبي افراد و گروه هاي مختلف اجتماعي را نشان مي دهد كه پيامدهاي آن توسعه اجتماعي را نيز به وجود مي آورد.
اين روند مشاركت طلبي آحاد و گروه هاي اجتماعي با بروز تحولات اجتماعي اقتصادي و به ويژه روند پرشتاب مدرنيزاسيون كمتر مورد توجه قرار گرفته و به گونه اي حتي در فضاي خارج از اين سرزمين و حتي در نگاه انديشمندان و برنامه ريزان توسعه در ساير جوامع پيشرفته نيز رسوخ يافت.

 

دانشگاه پیام نور در مهر ماه سال ۱۳۶۷ و در آغاز سال تحصیلی با شعار ” آموزش برای همه، همه وقت و همه جا” آغاز به کار کرد. پیام نور کلاسهای آموزشی دانشجویان خود را با توجه به علاقه دانشجویان به صورت نیمه حضوری و یا آموزش از راه دور در پی می گیرد. بر اساس اعلام سازمان علوم جهان اسلام دانشگاه پیام نور یکی از ده دانشگاه برتر جامع کشور شناخته شد.جنگلبان برای دانشجویان پیام نور دانلود جزوه پیام نور و دانلود نمونه سوال پیام نور برای دروس مختلف را در سایت جنگلبان قرار داده است

مشخصات فایل:
عنوان: جزوه برنامه ريزي مشاركتي پیام نور
مولف: دانشگاه پیام نور
تعداد صفحات :208
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *