کتاب گفتگو با آل پاچینو از لارنس گرابل

نویسنده
تاریخ انتشار
23 بهمن 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
781 بازدید
رایگان

لارنس گروبل، روزنامه‌نگاری که پیش از این گفت و گویش با مارلون براندو ترجمه شده بود، این بار گفت وگوی مفصلش با آل پاچینو هم از سوی فرزاد فربد برگردان فارسی شده و انتشارات کتاب پنجره آن را به بازار کتاب عرضه کرده است.

گرابل چنان که در مقدمه کتاب گفته است کتاب را مجموعه ای از گفت وگو و شرح حال می داند که در طول بیست و هفت سال آشنایی با آل پاچینو نوشته است.

پاچینو وقتی به مصاحبه با این روزنامه نگار شناخته شده رضایت می دهد که گفت وگوی گرابل با براندو در جزیره اش در هائیتی را خواند و سخت تحت تاثیر قرار گرفت و سپس می گوید: با شناختی که از براندو داشتم و اینکه چقدر از لاری خوشش آمده و با او آنقدر صریح صحبت کرده بود، احساس کردم من هم می توانم.

مقدمه مفصل گفت و گو کننده نشان می دهد که  پس از چاپ نخستین گفت و گوی پاچینو در یک نشریه (که توسط گرابل انجام شده بود) گرابل برای طرح دراز مدتش و گفت و گو با چنین حجمی ، تا چه اندازه درزندگی و آثار پاچینو غرق شده است به نحوی که می گوید به قدری با پاچینو رفیق شده بود که وی برای برخی از مهمانی های شخصی همانند جشن تولد دخترش به منزلشان آمده بود و همه و همه این ها دست به دست هم داده است تا این روزنام نگار تیز هوش روایتی از پاچینو را دست مایه گفت و گوی خود قرار دهد که تا کنون کمتر روزنامه نگاری موفق با این کار شده است.

وی درباره پاچینو و نگاهش به کارش نوشته است«آنچه همیشه مرا مجذوب پاچینو کرده ، حساسیت هنری اوست. او خیلی فراتر از بازیگر صرف، یک هنرمند است. به آنچه که انجام می دهد نیاز شدید دارد. پیشنهاد های بزرگ تجاری را قبول نکرده و در عوض به صحنه تئاتر برگشته تا در نمایش کوچک بازی کند. برشت و ممت و اونیل و شکسپیر با او حرف می زنند.

کتاب گفت وگو با پاچینو به چند بخش تقسیم می شود، بخش اول به فیلم ها و زندگی وی تا قبل از سال 1979 باز می گردد که زمان آشنایی گفت و گو گر با پاچینو بوده است. گفت و گوی بعدی را وی در سال 1383 با این بازیگر شناخته شده و نام آور انجام می دهدو سومین گفت وگو هم در سال 1990 انجام می شود.

چهار  گفت و گوی بعدی که در مقایسه با گفت وگو های بعدی حجم کمتری  را به خود اختصاص داده است، در فاصله سالهای 1998 تا 2005 انجام شده است و درنهایت آخرین گفت و گو که در سال 2005 انجام شده که حجم بیشتری از سایر گفت وگو ها دارد.
رابل در ابتد ای کتاب گفته است که یکی از ویژگی های این گفت و گو ها این است که  به رغم فاصله فراوان آنها به لحاظ زمانی ، پرسش تکراری د رآنها وجود ندارد.

کتاب موخره ای هم داردو البته بیش از 20 صفحه از کتاب هم به عکسهای مختلف شخصی و بازیهایش در فیلمهای مختلف اختصاص دارد که بر غنای تصویری کتاب افزوده است.

مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب گفتگو با آل پاچینو
مولفین: لارنس گرابل
ویرایش: چهارم
ترجمه: فرزاد فربد
تعداد صفحات: 318
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *