کتاب کارگاه سناریو اثر گابریل گارسیا مارکز

تاریخ انتشار
13 اسفند 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
702 بازدید
رایگان

معرفی:

کتاب کارگاه سناریو اثری است از گابریل گارسیا ماکز نویسنده مشهور آمریکای لاتین که درباره چگونگی ساخت و آماده سازی یک سناریو نوشته شده است. این اثر توسط محمدرضا رامور به فارسی ترجمه شده است.این کتاب چنان‌چه از نامش پیداست، حرکتی است شبه‌پژوهشی که در قالب یک کارگاه و به منظور نگارش فیلم‌نامه شکل گرفته است. کارگاه سناریونویسی، کارگاهی است به مدیریّت مارکز که در مکزیک واقع شده است.

کتاب کارگاه سناریو چالش‌هایی است که اشخاص اصلی سناریوهای این کتاب، به طرح‌های یک‌دیگر وارد می‌کنند. البتّه در طول اثر، طرح‌های بررسی‌شده به مراتب کمتر از چهارده عدد، و حدود شش یا هفت طرح هستند. امّا به چالش کشیدن هر طرح به طور متوسّط حدود پنجاه صفحه به درازا می‌انجامد. روند، به صورت دیالوگ‌وار است. یکی از اعضای کارگاه، طرح خود را می‌خواند و باقی اعضا، ایرادات آن را می‌گیرند. گاه، ایده‌هایی برای گسترش طرح از جانب دیگر اعضاء مطرح می‌شود، که خود این ایده‌ها هم مورد سئوال واقع می‌شوند.

طرح‌ها گاهی موقع ارائه شدن در حدّ بالایی از کمال هستند و نتیجتاً، تغییرات اعمال‌شده بر آن‌ها، کم است. امّا پیش می‌آید که یکی دو طرح، چنان گنگ و خام هستند، یا ایرادات فراوانی دارند، که نتیجه‌ی نهایی، با چیزی که در ابتدا بوده، فوق‌العادّه متفاوت است. محوریّت تمام طرح‌ها، چنان‌چه در سفارش آن‌ها بوده است، با اهالی کشورهای آمریکای لاتین است و در این زمینه، چندملیّتی بودن کارگاه، و حضور اعضایی از کشورهای مختلف، به ایجاد این تنوّع و چندصدایی دل‌نشین کمک شایان توجّه‌ای رسانده است.

مشخصات فایل:
عنوان:  کارگاه سناریو
مولفین: گابریل گارسیا مارکز
ترجمه: محمدرضا راهور
تعداد صفحات: 348
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *