کتاب مختارنامه از عطار نیشابوری

تاریخ انتشار
20 اردیبهشت 1400
دسته بندی
تعداد بازدید
284 بازدید
رایگان

کتاب مختارنامه از عطار نیشابوری

“مختارنامه” اثری است برجسته و درخشان که مجموعه ای بی نظیر از رباعیات شیخ “فرید الدین عطار نیشابوری” را با تصحیح دکتر “محمدرضا شفیعی کدکنی” در بردارد. در این اثر پس از ارائه ی مقدمه ای پیرامون اثر “مختارنامه” و همچنین جایگاه و مقام، زندگی نامه و آثار عطار، روش کاری که دکتر “محمدرضا شفیعی کدکنی” در تصحیح این اثر به کار گرفته برای خوانندگان تشریح شده است. سپس قسمت اصلی کتاب “مختارنامه”که شامل پنج هزار رباعی از شیخ “فرید الدین عطار نیشابوری” می باشد، ارائه شده است.
یکی از ویژگی های مثبت این نسخه، مساله ای است که دکتر “محمدرضا شفیعی کدکنی” خواننده را از آن مطمئن ساخته و آن هم اصالت رباعی هاست. مصحح در مقدمه ی کتاب اشاره نموده که تمام رباعی های گزینش شده برای این کتاب، به طور مسلم به عطار تعلق دارند. به این ترتیب این اثر نه تنها یک منبع مطالعاتی و پژوهشی برای آشنایی با آثار عطار است، بلکه می توان از آن برای اطمینان حاصل کردن از رباعیاتی که به خیام منسوب شده اند اما در درستی انتساب آن ها جای تردید وجود دارد نیز استفاده کرد. به این صورت که بسیاری از رباعیات منسوب به خیام نیز در این اثر آمده و بنابراین خواننده مطمئن می شود که رباعی متعلق به عطار بوده است.
“مختارنامه” به قلم شیخ “فرید الدین عطار نیشابوری” و تصحیح دکتر “محمدرضا شفیعی کدکنی” علاوه بر تمام ویژگی های ذکر شده شامل فرهنگ لغات و تعبیرات و فهرست هایی از امثال، واژگان، ترکیب ها و اصطلاحات و طبقه بندی الفبایی رباعی ها بر اساس قافیه و ردیف می باشد که آن را بیش از پیش ارزشمند می کند.

 

اطلاعات فایل
عنوان: کتاب مختارنامه
مولف: عطار نیشابوری
تعداد صفحات: 238
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *