کتاب فقه تطبيقی پیام نور

نویسنده
تاریخ انتشار
12 مهر 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
835 بازدید
18,000 تومان

دانلود کتاب فقه تطبيقی  پیام نور دکتر حسن مبینی

ضرورت پرداختن به پژوهش‌های فقهی، امروزه بر هیچ‌کس پوشیده نیست. حیات آدمیان روی کره خاکی، مملو از پیچیدگی‌ها و چالش‌هایی است که ضرورتا بیان حکم و راه‌حل‌هایی را اقتضا می‌کند.

نقش فقه مقارن در انسجام اسلامی

فقه تطبیقی و مقارن زمینه ریشه‌یابی عمیق در مسائل فقهی فرق و مذاهب اسلامی را فراهم می‌آورد و آنگاه که این ریشه‌یابی عمیق صورت گیرد، بسیاری از اختلافات بین علمای مذاهب از بین می‌رود و موجبات نزدیکی مذاهب اسلامی و علمای فرق گوناگون فراهم می‌شود. بدون‌شک امروزه در پرتو رشد تکنولوژی و ابزار ارتباطات همچون اینترنت، امکان مطالعه فقه مقارن و تطبیقی به راحتی فراهم است و از این‌رو لازم است مراجع عظام و فقهای اعلام در هر یک از فرق و مذاهب اسلامی، در کنار فقه خود، سایر آرای فقهی را نیز مطالعه و ملاحظه کنند.

در فقه مقارن، مقایسه بین اقوال و آرا به سهولت انجام می‌شود و به مصداق «اضربوا الرای بتولد منه الصواب» رای صائب‌تر برگزیده می‌شود. فقیهانی بزرگ تاکنون در محور تطبیق و مقایسه فقه شیعه و سنی چنین رویکردی داشته‌اند، اما در عصر ما هم‌اینک این ضرورت بیشتر خود را می‌نمایاند. در فقه مقارن، آرای ملل و نحل فقهی و مذاهب گوناگون اسلامی با نگاه و رویکردی به مبانی کلامی و اصولی آنان باید مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند و احسن اقوال که متکی بر پایه‌های اصولی و ادله فقهی و مستندات محکم دینی است، برگزیده شود.

عنوان: کتاب فقه تطبيقی
رشته : الاهیات پیام نور
نویسنده : دکتر حسن مبینی
تعداد صفحات : 168

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *