کتاب فرگشت انسان دکتر وکیلی

نویسنده
تاریخ انتشار
8 مهر 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
906 بازدید
رایگان

دانلود کتاب فرگشت انسان دکتر شروین وکیلی

امروز نیز، همچون همیشه، انسان مسأله است. انسان مسألهای است علمی که باید در پرتو شواهد تجربی و قواعد منطقی بدان پرداخت و فهمش کرد؛ و در ضمن مسألهای است فلسفی که باید همچون کلیدواژهای انباشته از جنبه های بحث برانگیز بدان اندیشید. انسان، به همین شکل، مسألهای اخلاقی و زیبایی شناسانه نیز هست.

این کتاب برای نخستین بار ده سال پیش نوشته شد. مخاطب آن دانشجویانِ کلاس تکامل نگارنده در دانشگاه تهران بودند که با فقر منابع جدیدِ فارسی در این زمینه روبه رو بودند. کوششهای ارزنده ی استادان پیشکسوت ایرانی برای تدوین و انتشار نظریه های جدید دربارهی سیر تکامل زیستی انسان، که در دوران خود سزاوار و شایسته بود، در حال و هوای امروزین بسنده نمینمود. از این رو، این کتاب نگاشته شد تا شواهد انسان شناسانه و رفتارشناسانه ی مربوط به تکامل گونه ی انسان در متنی فشرده به دانشجویان منتقل شود. این کتاب را در آن هنگام دانشجویان به نام ” انسان هیولا ” میشناختند، و این را از استعارهای کلاسی وام گرفته بودند؛ چرا که در گفتاری گونه ی انسان را نوعی هیولا خوانده بودم

بر این مبنا، کتاب فرگشت انسان را سرآغازی برای نگارش تاریخ تمدن ایرانی قرار دادیم. جریانهای این کتاب به تاریخی بسیار دورتر از ظهور تمدن ایرانی باز میگردند. بنابراین باید آن را بنیادی دانست که ظهور و تکامل انسانِ هوشمند و عناصر اصلی برسازندهی تمدن را روایت میکند، و به این ترتیب قالبی مفهومی و ظرفی زیست شناختی برای پیدایش و دگردیسی اشکالِ دیرآیندترِ پیچیدگی، از جمله تمدن یکجانشینِ ایرانی، را فراهم میآورد.

عنوان: کتاب فرگشت انسان
نویسنده: دکتر شروین وکیلی
تعدادصفحات: 551

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *