کتاب طائیس اثر آناتول فرانتس

تاریخ انتشار
1 اسفند 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
416 بازدید
رایگان

ناتول فرانس ( 1844 – 1924 ) ، نويسنده فرانسوي و برنده جايزه نوبل ادبي سال 1921. آناتول فرانس ، در شانزده آوريل 1844 در يك خانواده ادب دوست در پاريس بدنيا آمد . پدر فرانس در يكي از محلات جنوبي پاريس كتابفروشي محقري داشت و در طبقه فوقاني همين خانه با همسر و فرزندانش زندگي مي‌كرد . آناتول كوچك در همين خانه با بسياري از بزرگان ادب فرانسه آشنا شد و به بحث و نظر و گفتگوهاي آنان گوش داد . در همين خانه شروع به سرودن شعر كرد و پيش از آنكه پاي به بيستمين سال زندگي‌اش بگذارد مجموعه اشعار خود را به چاپ برساند .  آناتول فرانس هشتاد سال بعد در سيزده اكتبر 1924 در همان شهر ديده بر روي جهان بست .  فرانس هر چند در مقام شاعري مرتبتي بلند دارد اما جهان او را به نام يك نويسنده انديشمند و يك داستانسراي بزرگ مي‌شناسد .

تائيس كتابي كه توسط آناتول فرانس نوشته شده  در شمار آثار كم نظير فرانسه ثبت شده است . كتابي كه به خاطر نثر زيبا ، مضامين انديشمندانه و داستان دلكش آن بيش از شصت سال است كه ذهن و انديشه ادب‌دوستان جهان را به خود مشغول داشته است .

درقرن چهارم ميلادي در دو سوي كرانه نيل هزاران صومعه ديده مي‌شود كه تاركان دنيا با گل و خشت و شاخسارهاي درختان براي خويش ساخته و به عبادت مشغول بودند .آنها بر پيكرشان هزاران درد و رنج را روا مي‌داشتند تا روح و روانشان را از گناه و آلودگي پاكيزه نگاه دارند . پافه نوس يكي از كشيشان اين صومعه‌هاست كه زهد و پرهيزكاري را پيشه زندگي خود ساخته بود . آنها دو برادر بودند كه از پدرشان ثروت قابل توجهي بدست آورده بودند . يكي از آنها به كام‌جويي و عشرت‌طلبي روي آورده بود و پافه نوس زهد و پرهيزگاري را اتتخاب كرده بود تا خود را از آلودگي‌هاي جهان رهايي بدهد . او در حالي كه به فكر و انديشه فرو رفته است به زماني مي‌انديشد كه در اسكندريه بسر مي‌برده است . اسكندريه در آنزمان از زيباترين و آبادترين بنادر مديترانه بود و در اين محيط خيال‌انگيز زني بنام تائيس بود كه نامش از زيبايي و افسونگري بر همه آشكار بود . پافه نوس به اين مي‌انديشد كه به سراغ او برود و به خاطر آشنايي قبلي با او  تائيس را به زهد و پرهيزگاري و زندگي بدور از همه آلودگي‌ها دعوت كند .

مشخصات فایل:
عنوان:   طائیس
مولفین:  آناتول فرانتس
ترجمه:  دکتر قاسم غنی سبزواری
تعداد صفحات:  253
زبان:  فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *