کتاب صوتی باباگوریو از اونوره دوبالزاک قسمت سوم

تاریخ انتشار
7 اردیبهشت 1400
تعداد بازدید
286 بازدید
رایگان

کتاب صوتی باباگوریو از اونوره دوبالزاک قسمت سوم

داستان بابا گوریو که فیلیپ برتو آن را شاهکار نبوغ انسانی می خواند،چون ستاره‌ای تابناک در میان سایر آثار اونوره دو بالزاک،نویسنده نامی فرانسه، می‌در خشد و بی شک از شاهکارهای ادبیات جهانی به شمار می رود. اونوره دو بالزاک نویسنده، مورخ و جامعه شناس فرانسوی در بیستم مه سال ۱۷۹۹ به دنیا آمد و چون روز تولدش مصادف با عید سنت اونوره بود او را اونوره نام نهادند و نهایتا در پاریس به سال ۱۸۵۰ درگذشت.
بالزاک در مدرسه مذهبی واندم تحصیل کرد و در جوانی به پاریس رفت.اونوره مدتی شاگرد وکیل عدلیه شد و سپس به نزد صاحب محضری رفت و در آن ایام شایعه شد که اونوره جانشین او خواهد گشت،اما این چنین نشد، اونوره از سال ۱۸۱۶ تا ۱۸۱۹ بدین حرفه مشغول بود و از این راه اطلاعات زیادی در مسائل قضایی و اجتماعی کسب کرد.در کتاب بابا گوریو بالزاک با کمک حافظه‌ی عجیب خود ،زندگی روزگار جوانی خویش را، موقعی که به پاریس آمده و وکیل عدلیه بود و همان افکار ساده و بی‌آلایش ولایتی را داشت،به صورت زندگی جوان محصلی به نام اوژن راستینیاک به یادآورد. تفاوت زندگی پاریس زمان راستینیاک با زندگی بالزاک این است که بالزاک با شکست مواجه شد و در صورتی که وی شبح خود را در کتاب بابا گوریو به پیروزی می‌رساند.
داستان بابا گوریو جزئی از مجموعه کمدی انسانی بالزاک است که در سال ۱۸۳۴ در مدت چهل روز نوشته شد و برای نخستین بار در مجله پاریس منتشر گردید و در سال ۱۸۳۵ این داستان به صورت کتاب منتشر گردید. مقصود نهایی کتاب نشان دادن اجتماع خوش ظاهرو بد باطن آن زمان پاریس است.در داستان بابا گوریو احساساتی که از مشاهدۀ مفاسد اجتماعی عالیه شهر پارسی به راستینیاک دست می‌دهد همان احساساتی است که در جوانب به خود بالزاک، هنگامی که به پاریس آمد، دست داده بود. همان عشق به زندگی پاریس و همان انزجار از اوضاع اجتماعی این شهر،همان طور که خود بالزاک احساس می‌کرده است،در فکر و روح اوژن راستینیاک جلوه می‌کند.

 

مشخصات فایل:
عنوان: کتاب صوتی باباگوریو قسمت سوم
نویسنده: اونوره دوبالزاک
مدت زمان:۱۹ دقیقه و ۵۰ ثانیه
تعداد فایل: ۱ فایل
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *