کتاب شب آرام ماری هیگنز کلارک

تاریخ انتشار
5 اسفند 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
1052 بازدید
رایگان

مری هیگینز کلارک در 1930 نیویورک متولد و در همان شهر بزرگ شد. او ریشه‌ی ایرلندی دارد. وقتی 10 ساله بود که پدرش مرد و مادرش به سختی او و 2 برادرش را بزرگ کرد. مری بعد از اتمام دوره‌ی دبیرستان به دانشکده‌ی منشیگری رفت تا اینکه شاید از این راه شغلی بدست آورده و از لحاظ مالی به مادرش کمک کند. پس از سه سال کار کردن در یک آژانس تبلیغاتی، عشق سفر به سرش زد و در سال 1949 مهماندار هواپیمای پان امریکن شد. یک سال این شغل را ادامه داد تا سرانجام با وارن کلارک که 9 سال از خودش بزرگ‌تر بود ازدواج کرد.
بعد از ازدواج شروع به نوشتن داستانهای کوتاه کرد. و اولین داستان کوتاه خود را در سال 1956 به مجله اکستنشن (extension) به مبلغ یکصد هزار دلار فروخت. مری در سال 1964 با 5 فرزند به خاطر سکته‌ی قلبی شوهرش، بیوه شد. پس از فوت شوهر برای تامین معاش ۵ فرزندش روزها به کار در رادیو و شب‌ها به رمان‌نویسی می‌پرداخت. هر روز صبح از ساعت 5 تا 7 قبل از این که بچه ها بیدار شوند تا آن‌ها را برای رفتن به مدرسه آماده کند، کتاب می‌نوشت. اولین کتاب او داستان بیوگرافی از جرج واشنگتن بود. و بعد تصمیم گرفت که داستان‌های جنایی و هیجان آور بنویسد.
اولین کتاب او در آرزوی بهشت نام داشت که این رمان بر اساس زندگی جورج واشنگتن بود که فروش خوبی نکرد. او از کودکی به رمان‌های آگاتا کریستی و شرلوک هلمز علاقه‌مند بود لذا تصمیم می‌گیرد رمان‌های تعلیقی بنویسد. زندگی او با اولین کتابش: “بچه ها کجا هستند؟” متحول شد.

مری تصمیم گرفت تمام انرژی خود را صرف تحصیلات فرزندانش کند و در ضمن دلش می‌خواست کارهایی را که در آرزویش بود، انجام دهد. در سال 1974 وارد دانشگاه نوردهام شد. و در سال 1979 لیسانس فلسفه گرفت. متعاقباً سیزده دکترای افتخاری گرفت. پس از سال‌های طولانی بیوه بود در سال 1996 با جان کان هیتی ازدواج کرد. مری هیگینز کلارک در حال حاضر در سدل ریور در ایالت نیوجرسی زندگی می‌کند. کتاب‌های او در سراسر دنیا به زبان های مختلف ترجمه شده و مخصوصاً در فرانسه جزو لیست پرفروش‌ترین‌ها می‌باشد.

کلارک نویسنده ۲۱ اثر پر فروش، به «ملکه تعلیق» مشهور است. در توضیحات راجع به او آمده‌است که داستان‌هایش پر از پدیده‌های روحی و روانی است. او به خواننده اجازه می‌دهد تا آخرین لحظه وادار به حدس زدن شود.

مشخصات فایل:
عنوان: شب آرام
مولفین: مری هیگینز کلارک
ویرایش: –
ترجمه: نفیسه معتکف
تعداد صفحات: 186
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *