کتاب در جستجوی واقعیت از محمدعلی سپانلو

نویسنده
تاریخ انتشار
16 آبان 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
627 بازدید
رایگان

محمدعلی سپانلو شاعر، منتقدادبی، مترجم است. وی تا به حال بیش از پنجاه جلد کتاب در زمینه‌های شعر و داستان و تحقیق، به صورتِ تالیف و یا ترجمه، منتشر کرده‌است. در بیست سالِ گذشته، او به عنوانِ یکی از چند نمایندهٔ معدودِ ادبیاتِ معاصرِ فارسی در بسیاری از گردهمایی‌های بین‌المللی در اروپا و آمریکا شرکت کرده‌است و گفته می‌شود که سهمِ بزرگی در معرفیِ ادبیاتِ ایران به جهانیان دارد. بسیاری از آثارِ او تا به حال به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسه، هلندی، عربی، و سوئدی ترجمه شده‌است داستان های کتاب را محمد علی سپانلو انتخاب و حاشیه نویسی کرده است

بخشی از مقدمه :

بهتر است آفرینش ادبیات را به مانند پدیداری یک مجموعه بنگریم ; آفرینشی بهره ور از فرهنگ بشذی ، و در روند ذهنیت و ابداع ملی ، نه به شکل سرگذشت یا مراتب ظهور ، دور انسازی و سپس بی رسم شدن و از سکه افتادن سبک ها.

به علت نظرگاه اخیر ، بسیاری از متجددین، در مواردی از بررسی یا نقد آثار به بیراهه می روند. مثلا هنگامی که رمان معروف بینوایان را به بوته نقد یا داوری می نهند نوعی با آن مقابله می کنند که گویی با داستان واقعی سروکار دارند که بد ریخته شده و اکنون ، با ظهور شیوه های تازه فلز آن منسوخ گردیده است.

 

مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب در جستجوی واقعیت
مولفین:  محمدعلی سپانلو
ویرایش: اول
تعداد صفحات: 642
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *