کتاب درها و دیوار بزرگ چین اثر احمد شاملو

تاریخ انتشار
1 اسفند 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
604 بازدید
رایگان

شاعر و نویسنده معروف احمد شاملو زاده شده تهران شاعر، نویسنده، فرهنگ‌نویس، روزنامه‌نگار، پژوهشگر، مترجم ایرانی و از مؤسسان و دبیران کانون نویسندگان ایران در قبل و بعد از انقلاب بود و از او آثار زیادی منتشر شد. کتاب “درها و دیوار بزرگ چین” مجموعه نوشته های کوتاه احمدشاملو است. کتاب در سال 1352 توسط انتشارات مروارید چاپ اول خورده ولی گذشت روزگار گزندی به متن ها نرسانده و پس از این همه سال هنوز هم خواندنی اند، نوشته هایی بی زمان. کتاب هم متن ادبی دارد، هم نوشته های نوستالژیک، هم قصه، هم نمایشنامه و هم فیلم نامه.

در، چیز نابکاری است… من بارها درباره ی آن فکر کرده ام.

فقط به احتمال و بیش تر از آن با یقینِ به وجودِ در است که آدم گرد منطقه ی محصوری می گردد… اگر پایِ در، در میان نبود دیوارها به خوبی می توانستند معنی «بن بست» یا به عبارت دیگر «منع» را به طور کامل برای خود محفوظ بدارند و تا ابد بر سر این معنا بایستند. و باز در این صورت هر دیوار می توانست به طور قاطع یک یقین منفی باشد و در برابر آن هر عابری یکسره تکلیف خود را بداند… .

اگر درها وجود نمی داشت هر دیوار می توانست بدون کم ترین کوششی همه ی مفهوم آن لوح نومید کننده ای را که «دانته» بر سر درِ جهنم کوفته بود بازگو کند امّا متأسفانه باید اعتراف کرد که درها این چنین معنیِ یک طرفه و کاملی را از دیوارها سلب کرده اند.

از این گذشته در یک انگلِ تمام عیار است.

مشخصات فایل:
عنوان:   درها و دیوار بزرگ چین
مولفین:  احمد شاملو
تعداد صفحات:  163
زبان:  فارسی

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *