کتاب دا اثر سیده زهرا حسینی

تاریخ انتشار
8 مهر 1396
تعداد بازدید
1505 بازدید
15,000 تومان

برای دانلود کتاب صوتی دا اینجا را کلیک کنید

کتاب داستانی دا ، روایت  زندگی دختری است که اسطوره صبر و استقامت است. سیده زهرا حسینی (نویسنده کتاب) دختری که ۵ سال ابتدایی زندگی  را در محله کردنشین رباط در بصره بود و به همراه خانواده اش خودشان را به سختی و مشقتی که رژیم زمان عراق بر کردها  تحمیل کرده بود وفق داده بودند. پدر نویسنده  اغلبدر ماموریت های محرمانه بود. پس از مدتی رژیم عراق که در راس آن صدام حسین قرار داشت به پدر وی شک میکند  و او را به زندان می اندازد و خانواده اش را ناچار میکنند که به ایران بیایند. خانواده بدون پدر مجبور شد به کمک دایی ، خودشان را به خرمشهر برسانند.

پس از چند روز از استقرار خانواده در خرمشهر ، رژیم عراق به خرمشهر حمله می کند، زهرا حسینی در آن زمان هفده ساله بود و می توانست  همه چیز را بفهمد از این رو برای کمک به مجروح ها و دفن شهدا در کنار مردم کمک می کند یکی از آن جنازه ها پدر بود که زهرا حسینی با دستان خود دفن می کند .

پس از یازده روز علی (برادر زهرا) شهید شده و غم او بیشتر می شود. در سال پنچاه و نه طی یک ماموریت امدادی از ناحیه ستون فقرات، بازو و دست  دچار جراحت شده و  به بیمارستان خارج از خرمشهر انتقال می یابد. در این زمان خانواده  باقیمانده اش در یک کمپ در سربندر زندگی خود را می گذراندند تا اینکه بعد از زمانی به راهنمایی یکی از آشنایان (محمدی) به تهران مهاجرت می کنند. در سال شصت  زهرا با حبیب مزعلی( مردی سپاهی ) ازدواج می کند. در آن وقت ترورهای فراوانی صورت می گرفت برای همین حبیب ، زهرا را به آبادان برده و ساکن می شوند در سال شصت و یک  پسرش عبدالله و یکسال بعد دخترش هدی به دنیا می آید. در سال شصت و سه به تهران بازمیگردند و  ساکن می شوند ولی زهرا همیشه با یاد مقاومت ها و مجاهدت های خرمشهر زندگی میکند .

 

عنوان: دا
نویسنده: سیده زهرا حسینی (به اهتمام سیده اعظم حسینی)
تعدادصفحات: 371

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *