کتاب خوشبخت مردن از آلبر کامو

نویسنده
تاریخ انتشار
27 بهمن 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
836 بازدید
رایگان

خوشبخت مردن» اولین رمان آلبر كامو است. رمانی كه در سن ۲۵ سالگی نویسنده نوشته شد، ولی ۱۱ سال بعد از مرگ او به چاپ رسید. برخی معتقدند این اثر از نظر خود نویسنده، ضعیف بوده و به همین دلیل در زمان حیاتش، هیچ گاه در قفسه كتاب‌فروشی‌ها جای نگرفته است.

موضوع این كتاب در مورد جستجوی «شادی و خوشبختی» در زندگی و توانایی افراد برای خلق آن است. نویسنده با روایت‌هایی كه گاه غیر پیوسته به نظر می‌آیند، در صدد است نشان دهد رسیدن به شادی، مستلزم صرف زمان و شاید پول است. شخصیت اصلی اين رمان پاتریس مورسو نام دارد. جوانی كه فردی را به قتل می‌رساند و با اموال وی به جستجوی خوشبختی می‌رود.

رمان در دو قسمت نوشته شده است. بخش ابتدایی زندگی مورسو را به نمایش می‌گذارد و نویسنده در قسمت دوم، روایتگر سفر این شخص به اروپا است. سفری كه در ظاهر برایش خوشبختی به همراه می‌آورد و مورسو در نهایت با همین احساس خوشبختی از دنیا می‌رود.

منتقدان بر این باورند این رمان از سویی یک اثر ادبی مستقل و همچنین شروعی و مقدمه‌ای برای نوشتن رمان «بیگانه» محسوب می‌شود. آثاری كه با اختلاف دو سال نوشته شدند و شخصیت اول هر دو اثر، «پاتریس مورسو» نام دارد.

«خوشبخت مردن» ۲۰ سال پیش هم با ترجمه قاسم كبیری منتشر شده بود و این‌بار با همان ترجمه و ویرایشی تازه به بازار كتاب راه یافته است. این رمان كامو، پیش از این با عنوان «مرگ خوش» با ترجمه علیرضا طاهری و احسان‌ لامع هم به چاپ رسیده است

مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب خوشبخت مردن
مولفین: آلبر کامو
ویرایش: دوم
ترجمه: دکتر قاسم کبیری
تعداد صفحات: 164
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *