کتاب جزیره پنگوئن‌ها از آناتول فرانس

نویسنده
تاریخ انتشار
3 آبان 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
469 بازدید
رایگان

جزیره پنگوئن‌ها (L’Île des pingouins) نام یک رمان طنز و یکی از بهترین آثار آناتول فرانس نویسنده فرانسوی است. این کتاب نخستین بار در سال ۱۹۰۸ میلادی منتشر شد.

جزیره پنگوئن ها” یک تاریخِ پرطنز و کنایه از ملت فرانسه است که از بدو پیدایش این ملت با توجه به افسانه ها و حکایات اساطیری شروع می شود و با پیش بینی هایی درباره اوج سرمایه داری و نزول آن به پایان می رسد.

“آناتول فرانس” در مقدمه کتاب می نویسد که من می خواستم برای ملت پنگوئن تاریخی بنویسم اما نه به سبک و شیوه مورخین سلف. می خواستم حقایقی درباره زمامداران این ملت و عقاید مذهبی ایشان و درباره توده ها که تاکنون در هر تاریخی نادیده گرفته شده اند بنگارم و به همین منظور به استادان فن تاریخ نویسی در دانشگاه مراجعه کردم ولی ایشان به من گفتند که اگر می خواهم مقامم در جامعه محفوظ باشد و خللی به آزادی و زندگی ام وارد نیاید از نوشتن مطالبی که ممکن است توهین به مذهب و پایه احساسات ملی باشد، اجتناب ورزم و از تحقیقات نوظهور خودداری کنم..”

سپس می گوید: “فرق نمی کند که من تاریخ ملت پنگوئن را بنویسم یا ملت دیگری. زیرا تاریخ ملت ها همه به هم شبیه است و صحنه های آن با اختلاف بسیار ناچیز در هرجا تکرار شده است. زیرا زندگی هر ملتی رشته پیوسته ایی از جنایات و فلاکت ها و دیوانگی های مردم آن است و زندگی قوم پنگوئن نیز از این قاعده کلی خارج نیست.”

 

مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب جزیره پنگوئن‌ها
مولفین:  آناتول فرانس
ویرایش: ششم
ترجمه: محمد قاضی
تعداد صفحات: 384
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *