کتاب تراژدی های ایمان از رومن رولان

نویسنده
تاریخ انتشار
8 بهمن 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
778 بازدید
رایگان

رومن رولان نویسنده فرانسوی و برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۱۵، نه تنها خالق رمان ده جلدی «ژان کریستف » بود، بلکه بیوگرافی های قطوری درباره مشاهیر جهان از جمله : بتهوون ، تولستوی ، گاندی ، هندل ، گوته و غیره نیز نوشت . کتاب بیوگرافی او درباره بتهوون مثلا شامل هفت جلد است که در رابطه با زندگی هنرمندان و تاریخ موسیقی غرب نوشته شده . رولان غیر از آن ، نمایشنامه هایی با عنوان های : شکسپیر، روبسپیر، و دانتون نیز نوشت .او در بعضی از درام های خود ازجمله در «تراژدی های ایمان »، از خواننده و بیننده می خواهد که برای دفاع از اصول اخلاقی اش ، ریسک کرده و حتی به خطر مرگ تن دهد. در دوره روشنگری او، معروف به «تئاتر برای همه »، رولان دچار سرخوردگی شد، چون مخاطبین اش علاقه خاصی به پیام های وی نشان ندادند. دو مجموعه نمایشنامه های انقلابی نخستین او، یعنی گرگ ها و دانتون ، درباره نیروی بشاشیت در زندگی هستند و نه درباره مسائل سیاسی یا اجتماعی .

رومن رولان پس از سالها انتظار و در پرتو کار و کوششی خستگی ناپذیر سرانجام موفق شد سن- لویی را برای نخستین بار در مجله ی پاریس به چاپ برساند . از آنجا که او در آن عصر بیش از همه از بی ایمانی رنج می برد ، اندیشه نگاشتن درامهایی را که نور ایمان از آنها بتابد ، در سر می پروراند .

سن – لویی حماسه ی افسانه آمیزی است که شور و هیجان ایمان مذهبی از آن می بارد . رولان که در این نمایشنامه بخشی از جنگ های صلیبی را ارایه می دهد ، ترانه ی از خود گذشتگی و فداکاری سر می دهد و عظمت اخلاقی و ایمان تزلزل ناپذیر لویی نهم را به پیروزی وصف می کند .

مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب تراژدی های ایمان
مولفین:  رومن رولان
ویرایش: اول
ترجمه: بدرالدین مدنی
تعداد صفحات: 388
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *