کتاب انه اید

تاریخ انتشار
5 مرداد 1396
تعداد بازدید
1790 بازدید
رایگان

انه اید چیست؟ سخن سنجان و ادبدانان باختر زمین سرگذشت انه یا ((انه اید)) ویرژیل را سومین داستان بزرگ پهلوانی در جهان، پس از «ایلیاد» و «اودیسهٔ» هومر شمرده اند.

هر چند این هرسه، در ادب پهلوانی ، نامه هایی جاودانی اند، امّا هرگز، به هیچ روی ورای، با نامهٔ ورجاوند و بی مانند فردوسی، شاهنامه پهلو نمیتوانند زد. شاهنامه که کارنامه و تبارنامهٔ ایرانیان است گرانسنگترین و پرمایه ترین اثر حماسی است، در ادب ایرال و جهالا؛ و در میانهٔ نامه های پهلوانی، بی هیچ گمان و گزافه، برترین و نخستین نامه است.

اگر به داد داوری کنیم و به دور از یکسونگری و تنگ بینی، آشکارا بر آن خواهیم بود که شاهنامه با ایلیاد و اودیسه، یا انه اید سنجیدنی نیست؛ استوار باور خواهیم کرد که شاهنامه نامه ای است که همتایی برای آن نه در ادب خاور، نه در ادب باختر نمی توان یافت. اگر به هر روی بخواهیم شاهنامه را با این سه کتاب بزرگ که اروپاییان آنها را برترین نامه های پهلوانی شمرده اند بسنجیم، تنها یکی از داستانها، یکی از رویدادهای بنیادین در آن، با آن سه سنجیدنی است. شاهنامه سرگذشت تیره های ایرانی را از نخستین مرد، کیومرث تا فروپاشی فرمانروائی ساسانی در برمیگیرد.

اطلاعات فایل
عنوان: کتاب انه اید
نویسنده: ویرژیل
مترجم:کزازی
تعداد صفحات: 576
زبان: فارسی

 

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *