کتاب اصول متالورژى رىخته گرى از حسن ثقفىان لارىجانى، منصور امامى

تاریخ انتشار
14 اسفند 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
471 بازدید
رایگان

متالورژي شاخه اي از علم مواد است که به شناخت و استخراج فلزات و فناوري هاي کار با فلزات می پردازد. این علم جداسازي مواد معدنی ازسنگ معدن، ذوب، تصفیه و تولید شمش، بهبود خواص و تهیه آلیاژها و فن کار بر روي فلزات و شکل دهی آنها را دربر می گیرد. علم ومهندسی مواد رشته اي چند تخصصی است که در برگیرنده تولید، خواص و کاربردهاي مواد براي حوزه هاي مختلف علوم و مهندسی است.

در حال حاضر در سطح جهانی با توجه به رشد قابل توجه در تحقیقات و فناوري در این رشته، علوم مواد و زیر شاخه هاي آن به عنوان رشته جلودار بسیاري از دانشگاه ها مطرح است.

مهندسی متالورژي یکی از مهمترین زیرشاخه هاي مهندسی مواد است که در آن به روش هاي استخراج فلز از سنگ معدن، تصفیه و آلیاژسازي و در نهایت ساخت قطعات سودمند از فلزات پرداخته می شود. این تعریف که متالورژي از قدیمی ترین هنرها و از جدیدترین علوم است، بخوبی تاریخچه طولانی و آینده روشن رشته متالورژي را بیان می کند. صنعت متالورژي در جهان از دیرباز به عنوان صنعت مادرشناخته شده و با پیشرفت هاي روز افزون تکنولوژي، نقش آن مهمتر و جنبههاي کاربردي آن متنوعتر میگردد. در این زمینه میتوان به تکنولوژي هاي سنتز مواد نانوسایز و نانوساختار، مواد کامپوزیت، بیو مواد، مواد پیشرفته همچون ابر رساناها، نیمه رساناها و آلیاژهاي حافظه متالورژي و ریخته گري دار اشاره کرد. جهان مدرن بدون علم و مهندسی مواد قابل تصور و پایدار نبوده و این علم جزء لاینفک تکنولوژي هاي نو و رو به آینده است.

مشخصات فایل:
عنوان:  کتاب اصول متالورژى رىخته گرى
مولفین: حسن ثقفىان لارىجانى، منصور امامى
ویرایش: –
ترجمه: –
تعداد صفحات:
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *