مقاله ارزیابی کارایی و رتبه بندی روش های اندازه گیری پتانسیل روان گرایی خاک با بهره گیری از تحلیل پوششی داده ها (DEA) تحلیل سلسله مراتبی (AHP)

تاریخ انتشار
24 اسفند 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
597 بازدید
رایگان

چکیده:

از آن جايي که هر يک از روش هاي اندازه گيري پتانسيل روان گرايي خاک از نقطه نظر اهميت، دقت، ميزان مقبوليت و تشابه منطقه اي با يکديگر و با منطقه مورد بررسي تفاوت دارند؛ لذا با استفاده از تحليل پوششي داده ها (DEA) و تحليل سلسله مراتبي (AHP) به بهره گيري تلفيقي از قضاوت هاي گوناگون و مشخص کردن وزن هر يک از روش هاي مورد استفاده در ارزيابي، پرداخته شده است. روش هاي Seed، Wong، Kishida، Seed and Idriss and Arango، Andrew and Martin، Toho and Yasoda و Japanese روش هاي مورد استفاده مي باشند که کارايي روش هاي فوق با استفاده از مدل BCC بدون ورودي و با نرم افزار GAMS محاسبه؛ سپس با استفاده از رويکردهاي ذکر شده، اين روش ها مورد رتبه بندي قرار گرفته اند. نتايج تحقيق حاکي از آن است که بين رويکردهاي فوق در رتبه بندي مطابقت کامل وجود دارد.

مشخصات فایل:
عنوان:  مقاله ارزیابی کارایی و رتبه بندی روش های اندازه گیری پتانسیل روان گرایی خاک با بهره گیری از تحلیل پوششی داده ها (DEA) تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
مولفین:   عباس لركي ايمان, خياط نويد, يزدان پناه مريكي معصومه, رهگذر محمدعلي, خدابخشي محمد, معظمي گودرزي محمدرضا
تعداد صفحات: 18
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *