جزوه پ‍ژوهشی در هنر يونان و روم پیام نور

نویسنده
تاریخ انتشار
25 مهر 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
562 بازدید
رایگان

دانلود جزوه پ‍ژوهشی در هنر يونان و روم پیام نور

هنر یونانی جنبه بسیار حساس یونان باستان به شمار می رود که هنر روم، عهد نوزایی و بخش بزرگی از هنر مدرن و معاصر غرب را تحت تاثیر خود قرار داد. بناهای تاریخی، سایت های مربوط به کولونی های یونانی و آسیای صغیر، تندیس ها و گلدان های موجود در موزه ها و مجموعه های شخصی، معبد پارتئون آتن با دکور حجاری شده اش، مرکز دینی یونان قدیم – دلف- و…همه و همه از سوی گردشگران مورد تحسین قرار گرفته اند و در میان مشهورترین آثار هنری دنیا جای دارند.

با این همه هنر یونان به خوبی درک نشده، چه اغلب به دلیل جنبه زیبایی شناختی خود مورد تحسین قرار گرفته، حال آنکه این آثار، در وهله نخست جنبه کاربردی یا دینی دارند. ویرانه های تاریخی امروز در مناطق دورافتاده و جدا از شهر یافت می شوند، حال آنکه ساختمان های یونانی به طور طبیعی در تمامی مجموعه های پیرامون ادغام شده بودند. نگارگری یونانی که یکی از اشکال اصلی نمایش هنر این سرزمین بوده، تقریبا به طور کامل از میان رفته. تندیس تراشی آن به شکل کپی کاری یا گونه های رومی به ما رسیده که در آن تعیین دقیق سهم نبوغ هنرمند اولیه و هنرمند کپی بردار مشکل است. بنابراین قراردادن هنر یونانی در زمینه اولیه آن و یافتن منشا، تطورات و تاثیرات آن ضروری است.

اطلاعات فایل
نوع فایل: پیام نور | جزوه | موضوعی | ارشد هنر
گروه مخاطبان:  دانشجویان ارشد دانشگاه پیام نور | کلیه  دوست داران علم
عنوان:  پ‍ژوهشی در هنر يونان و روم
مولف/گرد آورنده: :کتایون پلاسعیدی
مترجم: ندارد
ناشر: ندارد
ویراست/نوبت چاپ: ندارد
تعداد صفحات: 74
زبان: فارسی

 

* در صورتی که اطلاعات صحیح و قابل استنادی در مورد قسمت هایی که “نامشخص” پر شده است، دارید، آن را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید تا با کمک شما، آنچه که مورد نیاز بازدید کنندگان محترم سایت قبل از دانلود می باشد را بصورت صحیح و کامل در اختیارشان قرار دهیم. پیشاپیش از همکاری شما کمال قدردانی را بعمل می آوریم.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *