جزوه مقدمه ای بر مديريت پيايندها و نشريات ادواری پیام نور

نویسنده
تاریخ انتشار
21 مهر 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
552 بازدید
رایگان

دانلود جزوه مقدمه ای بر مديريت پيايندها و نشريات ادواری (كتابداری و اطلاع رسانی) پیام نور

انواع منابع اطلاعاتی در کتابخانه ها وجود دارند که هر کـدام داراي جایگـاه و اهمیـت ویژه اي می باشند. در این میان پیایندها و نشریه هاي ادواري بـه دلیـل ویژگـی هـایی مانند روزآمد بودن، انتشار مداوم، خبري بودن و … اهمیت بیشتري دارند و باید بیـشتر مورد توجه قرار گیرند. با گسترش روز افزون حجم اطلاعات، شمار پیایندها نیز به صورت فزاینـده اي رو بـه افزایش است. همچنین با توسعه انواع رسانه هاي اطلاعاتی و فناوري هـاي اطلاعـاتی، پیایندها نیز در قالب الکترونیکی اهمیت ویژه اي در انتقال اطلاعات یافته اند. با توجه به جایگاه با اهمیت پیایندها در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسـانی، آشـنایی بـا پیایندها و ویژگی هاي آنها می تواند به کتابداران و اطـلاع رسـانان بـه مـدیریت بهتـر مجموعه پیایندهایشان یاري رساند و آنها را در ارائه خدمات بهتر به کاربران کمک کند. کتاب حاضر براي درس مدیریت نشریات ادواري در دوره کارشناسی تدوین شده استتا به دانشجویان کتابداري و اطلاع رسانی براي آشنایی با پیایندها و مـدیریت بهینـه آن در کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی یاري رساند.

فصل اول کتاب به تعاریف گوناگون پیایندها و نشریه هاي ادواري و ویژگی هاي آنـان می پردازد. در فصل دوم و سوم مسائل مربوط به مجموعه سـازي پیاینـدها کـه شـامل انتخاب و سفارش پیایند می باشد پرداخته شده است. در فـصل چهـار کتـاب نکـات مختلفی که در جریان مجموعه سازي یک پیایند ممکن است رخ دهـد ماننـد پیگیـري پیایند، وصول پیایند و حق اشتراك پیایند، توضیح داده شده است. فصل پنجم کتاب به فهرست نویسی پیایندها اختصاص دارد و در فصل شـش پیاینـدهاي الکترونیکـی مـورد بحث قرار گرفته اند.

با توجه به اینکه در حوزه نشریات ادواري به نـسبت دیگـر حـوزه هـا، منـابع کمتـري تدوین شده است، کتاب حاضر تـلاش کـرده اسـت تمـامی مـسائلی را کـه در حـوزه نشریات ادواري و پیایندها را پوشش دهد.

اطلاعات فایل
نوع فایل: پیام نور | کتاب | موضوعی | كتابداری و اطلاع رسانی
گروه مخاطبان: داوطلبان کنکور ارشد دانشگاه پیام نور | دانشجویان دانشگاه پیام نور | کلیه دوست داران علم
عنوان: مقدمه ای بر مديريت پيايندها و نشريات ادواری
مولف/گرد آورنده: فائزه دلقندی و سعید غفاری
مترجم: ندارد
ناشر: ندارد
ویراست/نوبت چاپ: ندارد
تعداد صفحات: 149
زبان: فارسی

 

* در صورتی که اطلاعات صحیح و قابل استنادی در مورد قسمت هایی که “نامشخص” پر شده است، دارید، آن را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید تا با کمک شما، آنچه که مورد نیاز بازدید کنندگان محترم سایت قبل از دانلود می باشد را بصورت صحیح و کامل در اختیارشان قرار دهیم. پیشاپیش از همکاری شما کمال قدردانی را بعمل می آوریم.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *