جزوه سازه های فولادی ۲ از دکتر سید رسول میرقادری

تاریخ انتشار
20 اسفند 1397
دسته بندی
تعداد بازدید
1190 بازدید
15,000 تومان

سازه فولادی نوعی سازه است که مصالح اصلی آن که برای تحمل نیروها و انتقال آن‌ها به کار می‌رود از فولاد است. اتصالات به کار رفته در این نوع سازه‌ها از نوع جوشی، پرچی یا پیچ می‌باشد و بسته به نوع اتصالات قطعات طرح شده و کنترل‌های مربوطه بر روی آن‌ها آنجا

در حال حاضر فولاد از مهم‌ترین مصالح برای ساخت ساختمان و پل و سایر سازه‌های ثابت است مقاومت فولاد (تنش تسلیم) مورد استفاده در بازه۲۴۰۰ تا ۷۰۰۰ kgr/cm ۲ است که برای ساختمان‌های معمولی از فولاد با مقاومت ۲۴۰۰ که به آن فولاد نرمه گفته می‌شود استفاده می‌گردد.

از مهم ترین و کاربردی ترین دروس رشته عمران سازه های فولادیه که همان طور که از اسمش پیداست در طراحی اعضای سازه های فولادی کاربرد داره.

در درس سازه های فولادی دانشجو باید درس استاتیک و مقاومت مصالح و تحلیل ساره رو به خوبی درک کرده باشه تا به راحتی یتونه یک خرپا یا قاب رو تحلیل کنه و نوع عضو رو برای طراحی تشخیص بده (فشاری(ستون) ، کششی ، خمشی (تیر) ،خمشی-فشاری و خمشی-کششی (دو عضو آخر تیرستون)) و مقدار تنش موجود در اون رو پیدا کنه و بعد وارد مبحث فولاد بشه و تنش های موجود رو با تنش های مجاز مقایسه کنه و در آخر عضو رو طرح بده بهتون پیشنهاد می کنم حتما اول پیشنیاز ها رو مطالعه کنید بعد وارد درس بشید.

مشخصات فایل:
عنوان: جزوه سازه های فولادی ۲ از دکتر سید رسول میرقادری
تعداد صفحات: 170
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *