جزوه جرم شناسی استاد حقیقت فرد

تاریخ انتشار
16 اسفند 1401
دسته بندی
تعداد بازدید
219 بازدید
رایگان

بخشی از جزوه جرم شناسی استاد حقیقت فرد:

جـرم شناسـی
علم جرم شناسی دانش شناخت پدیده مجرمانه ، شناخت مجرم و شناخت عکس العمل جامعه به جرم است . بنابراین جرم شناسی یک وجه تحقیقی و به اصطالح طبیعی یا نرمال دارد . در عین حال جنبه هنجاری و قاعده ساز آن نیز مشهود است . پس جرم شناسی هم به مشاهده و بررسی و مطالعه در خصوص جرم و مجرم می پردازد و هم الگوهایی در این خصوص پیشنهاد می کند که انتظار دارد مورد توجه نظام عدالت کیفری قرار گیرد .
بنابرین جرم شناسی مدرن عالوه بر فعالیت به عنوان یک علم ) حقوق علم محسوب نمیشود ، منظور sinceاست ( رسالت اصالح و تکامل جامعه را نیز برای خود قائل است . بنابرین جرم شناسی در کنار ارتباط نزدیک با علم حقوق جزا دارای ویژگی های متفاوتی
است ، از جمله :
1 -جرم شناسی لزوما قانونگرا نیست ، هرچند اصول حقوق جزا را مد نظر دارد ام ا این حق را برای خود قائل است که از چهارچوب های قانون های حقوق جزا فراتر رفته و رفتارهایی را مورد بررسی قرار دهد که لزوما جرم محسوب نمی شود .
ی و به اشتراک گذاری جهانی اندیشه ها را دارد ، در واقع جرم شناسی با احترام به 2 -جرم شناسی بیش از حقوق جزا ماهیت فرا ملاصل حاکمیت کشورها عقیده دارد ، جرم ها و مجرمان مشکالتی فراتر از مرزهای کشورها و دارای ماهیت جهانی هستند و هرچند راه حل ها باید براساس مقتضیات هر جامعه و هر محیط تعیین شوند ، ام ا به اشتراک گذاشتن تحقیقات و نتایج آنها امر بسیار مفیدی است .
3 -جرم شناسی دارای جنبه های انتقادی است ، یعنی همواره عملکرد ، مدیریت ونتایج نظام عدالت کیفری حاکم را با دید انتقادی بررسی می کند و بخشی از راه حل ها و اندیشه های خود را به عنوان جایگزین قوانین مطرح می کند .
در عین حال جرم شناسی تالش می کند ایراداتی که در دستگاه عدالت کیفری وجود دارد و خود باعث تشدید آثار پدیده های مجرمانه می شود را شناسایی و اعالم می کند .

مشخصات فایل:
عنوان: جزوه جرم شناسی استاد حقیقت فرد
مولفین: استاد حقیقت فرد
تعداد صفحات: 12
زبان: فارسی

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *