جزوه تاريخ ادبيات كودك و نوجوان پیام نور

نویسنده
تاریخ انتشار
24 مهر 1396
دسته بندی
تعداد بازدید
393 بازدید
12,000 تومان

دانلود جزوه تاريخ ادبيات كودك و نوجوان پیام نور

ريشه هاي تاريخ ادبيات كودك و نوجوان ايران به فراتر از سه هزار سال بازميگردد. برخلاف پندار همگاني، اين مقوله نهالي نازك و نوخيز نيست كه فرآورده اش اندك و ناچيز باشد. بخش ادبيات شفاهي كودك و نوجوان ، به تنهايي چنان گوناگوني و گستردگي دارد كه بايد چندين كتاب درباره ي آن نوشت. ادبيات كودك و نوجوان موضوعي خاص است كه در دل موضوع عام ادبيات ايران قرار دارد، فراتر از آن، “ادبيات” خود گوشه اي از موضوع عام تر فرهنگ و هنر ايران زمين است . از دشواري هاي گرد آوري مطالب در زمينه ي ادبيات كودك و نوجوان ، يكي پراكندگي اسناد و متون است و ديگر در هم تنيدگي اين مقوله با ادبيات بزرگسالان؛ به طوري كه گاه تشخيص و تميز بين آن دو نا ممكن است.( همان : يك- ) سه ازآن جايي كه ديدگاه حاكم بر جوامع باستان، كودك و نوجوان را به عنوان كوچك شده ي بزرگسالان مي پنداشت به آينده ي كودك بيش از زمان حال او توجه و پرداخته است.(شعاري نژاد،1354 :51 (كهن بودن اين سرزمين و پراكندگي جغرافيايي اقوام مختلف، مشكل ديگري در راه پژوهش فراگير ادبيات كودك و نوجوان است ادب. يات شفاهي كودك و نوجوان گنجينه اي سرشار است كه اقوام ايراني هر كدام بخشي از آن را پاسدار ي نموده اند، اين پراكندگي، فرهنگ شفاهي را دور از دسترس كرده است. (محمدي،قاييني،1380،ج : 1 پنج )

در اين مجموعه، در سرآغاز هر فصل، نخست مختصري از تاريخ عمومي ايران در آن مقطع بيان شده ، سپس وضعيت كودك و نوجوان ايراني و آثار ادبي مرتبط به اين مقوله ، در آن دوره تاريخي بررسي شده است

اطلاعات فایل
نوع فایل: پیام نور | جزوه | موضوعی | ارشد ادبیات کودک و نوجوان
گروه مخاطبان: دانشجویان ارشد دانشگاه پیام نور | کلیه  دوست داران علم
عنوان: تاريخ ادبيات كودك و نوجوان
مولف/گرد آورنده :دکتر آسیه ذبیح نیاعمران و حسين بردخوني
مترجم: ندارد
ناشر: پیام نور
ویراست/نوبت چاپ: ندارد
تعداد صفحات: 91
زبان: فارسی

 

* در صورتی که اطلاعات صحیح و قابل استنادی در مورد قسمت هایی که “نامشخص” پر شده است، دارید، آن را در قسمت نظرات برای ما ارسال کنید تا با کمک شما، آنچه که مورد نیاز بازدید کنندگان محترم سایت قبل از دانلود می باشد را بصورت صحیح و کامل در اختیارشان قرار دهیم. پیشاپیش از همکاری شما کمال قدردانی را بعمل می آوریم.

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *